سرنوشت توافق جهانی کاهش تولید نفت در گروه ۲۰ تعیین می شود

سرنوشت توافق جهانی کاهش تولید نفت در گروه ۲۰ تعیین می شود
جمعه 22 فروردين 1399 - 18:28

درحالی که نهایی شدن توافق چند جانبه تاریخی کشورهای عضو ائتلاف اوپک برای کاهش تولید نفت به نشست وزرای انرژی گروه ۲۰ موکول شده است به نظر می رسد مکزیک مانع اصلی در برابر این توافق است.

العالم - آمریکا

به گزارشبلومبرگ، توافق چند جانبه تاریخی کشورهای عضو ائتلاف اوپک برای کاهش تولید نفت و تثبیت قیمت ها، که منجر به کاهش شدید توسط عربستان و روسیه شد، در معرض خطر شکست قرار گرفت چراکه مکزیک از موافقت با محدودیت های پیشنهادی خودداری می کند.

این بن بست، تلاش های تولیدکنندگان نفت برای احیای بازار پس از رکود ناشی از کرونا را مورد تردید قرار داده است. توافق گروه موسوم به اوپک پلاس، که مداخلات قبلی را کاهش داده و مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز است، همچنین با هدف پایان دادن به جنگ قیمت بین ریاض و مسکو صورت گرفته است.

اوپک در بیانیه ای که پس از گذشت بیش از 9 ساعت مذاکره ویدئویی روز پنجشنبه منتشر شد، گفت: این توافق مشروط به رضایت مکزیک است، که تنها شرکت کننده ای بود که با این پیشنهاد موافقت نکرد.
به گفته یکی از نمایندگان اوپک، اعضای این گروه قصد ندارند روز جمعه مجدداً دیدار داشته باشند ولی در عوض مذاکرات قرار است بر روی نشست وزرای گروه 20 متمرکز شود.

بر اساس این گزارش، توافق آزمایشی اوپک پلاس منجر به کاهش تولید نفت در حدود 10 میلیون بشکه در روز طی ماه های می و ژوئن خواهد شد.

یکی از نمایندگان اعلام کرد که عربستان سعودی و روسیه، هر کدام تولید خود را به میزان حدودی 8.5 میلیون بشکه در روز خواهند رساند و همه اعضا موافقت می کنند که 23 درصد از تولید را کاهش دهند.

این در حالی است که وزیر انرژی مکزیک از پذیرش پیشنهاد کاهش تولید خودداری کرد که نشان دهنده عزم کشورش برای نزدیک شدن هرچه بیشتر به برنامه های تولید و بودجه خود است که علی رغم سقوط قیمت ها دنبال شده است.

وی در حساب توئیتر خود اندکی پس از ترک این نشست، گفت که این کشور آماده است تا روزانه 100 هزار بشکه کاهش دهد، به مراتب کمتر از 400 هزار بشکه در روز که توسط این گروه پیشنهاد شده بود.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها