حمله کاخ سفید به رسانه دولتی «صدای آمریکا» به خاطر انتشار موفقیت های چین در مهار کرونا

حمله کاخ سفید به رسانه دولتی «صدای آمریکا» به خاطر انتشار موفقیت های چین در مهار کرونا
شنبه 23 فروردين 1399 - 11:16

کاخ سفید با انتشار بیاینه‌ای رسمی، بنگاه سخن‌پراکنی دولتی صدای آمریکا ( VOA) را متهم کرد که بی‌چون و چرا تبلیغات چین در مورد مهار بیماری کووید-۱۹ را منتشر می‌کند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش تارنمای رادیو همگانی ملی آمریکا، در این بیانیه که پنجشنبه گذشته (۲۱ فروردین) منتشر شد، آمده است: «صدای آمریکا بارها صدای دشمنان آمریکا بوده و نه شهروندان آن. روزنامه‌نگاران باید واقعیات را گزارش کنند اما صدای آمریکا در عوض تبلیغات پکن را منتشر می‌کند.

کاخ سفید از صدای آمریکا انتقاد کرده که در گزارش‌هایش، تلاش‌های چین برای مهار ویروس کرونا در ووهان را الگویی برای دیگر کشورها خوانده و بر آمار غیرقابل تائید دولت چین تکیه کرده بود.

به نوشته رادیوی همگانی ملی آمریکا، آمار یادشده با انتقاد مقام‌های دیگر کشورها، رسانه‌ها و از جمله روزنامه‌نگاران صدای آمریکا مواجه شده است.

آماندا بنت (Amanda Bennett) مدیر صدای آمریکا و دبیر پیشین روزنامه وال استریت ژورنال و شبکه خبری بلومبرگ در واکنش به این انتقاد، بر آزادی صدای آمریکا بر گزارش همه‌ جوانب یک مسأله تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، صدای آمریکا تحت نظارت مدیر سازمان رسانه‌های جهانی آمریکاست که هیأت مدیره آن را رئیس جمهوری با موافقت سنا انتخاب می‌کند و وزیر امور خارجه عضو دائمی هیأت مدیره آن است.

مایک پمپئو در جنجال اخیر سکوت کرده است.

پربیننده ترین خبرها