کرونا و چهره واقعی غرب/ وقتی رفتار نژادپرستانه فرانسوی ها را رسوا می کند

کرونا و چهره واقعی غرب/ وقتی رفتار نژادپرستانه فرانسوی ها را رسوا می کند
شنبه 23 فروردين 1399 - 21:12

چند روز پیش، محققان فرانسوی پیشنهاد دادند از شهروندان آفریقایی برای نمونه‌های آزمایش بالینی واکسن کرونا، که فرانسه و جهان را درنوردیده است، استفاده شود. این پیشنهاد برخاسته از دیدگاه بیمار و نژادپرستانه‌ اروپایی‌‌ها است که درمانی برای آن وجود ندارد.

العالم- کشکول

این دیدگاه نژادپرستانه با ضرب و شتم گسترده علیه طراحان آن همراه شد. مشاهده شد دانشمندان جوان آفریقایی و عرب شبانه‌روز در یک مرکز پزشکی معتبر فرانسه به صورت خستگی‌ناپذیر برای تولید واکسن کرونا تلاش می‌کنند تا این بشریت، از جمله این نژادپرست‌های فرانسوی را از شرّ این ویروس نجات دهند.

پنجشنبه گذشته، "امانوئل مکرون" رئیس‌جمهوری فرانسه از موسسه مدیترانه‌ای بیماری‌های عفونی شهر مارسی، جایی که پروفسور "دیدیه رائولت" پزشک و محقق فرانسوی در آنجا روی دارویی با مشتقات کلروکین برای درمان مبتلایان به "کووید 19" کار می‌کند، بازدید کرد. مکرون زمانی‌که درباره ملیت محققان و پزشکان این موسسه پرسید، تعجب کرد؛ چرا که جواب دادند: "از لبنان، مغرب، تونس، الجزایر، سنگال، مالی و بورکینا فاسو هستند و زیر 30 سال سن دارند."

ویدیوئی، که از گفت‌وگوی مکرون و محققان ضبط شد، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و بسیار سر و صدا کرده است. ویروس کرونا از حماقت عقاید نژادپرستانه و حماقت نژادپرستان پرده برداشت و حتی با شواهد قاطع ثابت کرد که هیچ فرقی میان انسان‌های نیست و شهروند غربی که خود را مرکز تمدن ادعا می‌کند، ویروسی او را می‌کشد که با چشم غیرمسلح قابل رؤیت نیست.

این نژادپرستان احمق، از جمله ترامپ و دار و دسته‌هایش، که طی 3 سال گذشته دیدگاه نژادپرستانه منفورشان را کتمان نکرده‌اند و علنا اعلام کرده‌اند که فقط به سفیدپوست‌ها اجازه ورود به آمریکا را می‌دهند و همچنین دیوارهای آهنی و بتونی اطراف آمریکا احداث کرده‌اند، توسط یک ویروس کوچک ذلیل و خوار شده‌اند و بینی‌شان به خاک مالیده شده است؛ زیرا که هزاران آمریکایی با این ویروس کشته و بیش از 500 هزار نفر دیگر به این ویروس آلوده شده‌اند، افزون بر این، نظام بهداشتی آمریکا نیز در مقابل کرونا پرچم سفید بالا برده است و ترامپِ درمانده به وزیر خارجه‌‌اش "مایک پمپئو" دستور می‌دهد شروط مهاجرت به آمریکا را تسهیل کند و به مهاجران نیز تسهیلاتی داده شد و همچنین کارکنان بهداشتی نیز برای سفر به آمریکا و فعالیت در این کشور، به‌خصوص در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، تشویق شوند.

پربیننده ترین خبرها