پیشنهاد صلح جدید نماینده سازمان ملل در امور یمن به صنعاء و دولت هادی

پیشنهاد صلح جدید نماینده سازمان ملل در امور یمن به صنعاء و دولت هادی
شنبه 23 فروردين 1399 - 20:33

پس از گذشت سه روز از اعلام آتش‌بس ادعایی در یمن، فرستاده سازمان ملل در امور یمن پیشنهاد صلح جدیدی را به انصارالله و دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» ارائه کرد.

العالم - یمن

دفتر «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن از ارائه پیشنهاد جدید به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و جنبش انصارالله در راستای طرح صلح خبر داد.

دفتر گریفیتس اعلام کرد که این پیشنهاد جدید شامل سه بند است: نخست برقراری آتش‌بس در سراسر یمن، دوم اتخاذ مجموعه‌ای از تصمیمات اقتصادی و انسانی برای کاهش درد و رنج یمنی‌ها، اعتمادسازی بین طرف‌های درگیر و حمایت از یمن برای مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا و سوم ازسرگیری فوری روند سیاسی.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، گریفیتس این پیشنهادات را متوازن و در راستای منافع اساسی تمامی طرف‌ها توصیف کرده و معتقد است که این یک بسته پیشنهادی واقعی و فراگیر است تا بتوان یمن را از خشونت و درد و رنج دور کرده و تصمیم تاریخی برای دستیابی به صلح اتخاذ کرد.

گریفیتس همچنین طرف‌های درگیر در یمن را به پذیرش فوری و بدون معطلی این پیشنهادات فراخوانده و بر ضرورت اقدام از طریق روند سیاسی رسمی برای پایان دادن به جنگ فراگیر تأکید و آمادگی جامعه جهانی برای کمک و ارائه تضمین در این باره را اعلام کرد.

او همچنین تأکید کرد که توقف جنگ در یمن امری سرنوشت‌ساز و دارای اهمیت به ویژه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در این کشور است.

پیشنهاد جدید گریفیتس در حالی است که سه روز پیش نیز طبق طرح ائتلاف متجاوز سعودی به بهانه مبارزه با شیوع ویروس کرونا، آتش‌بس دو هفته‌ای اعلام کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها