کرونا هم سرعت قطار عادی‌سازی سعودی را کم نکرد

کرونا هم سرعت قطار عادی‌سازی سعودی را کم نکرد
شنبه 23 فروردين 1399 - 23:18

در شرایطی که اولویت کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا، که سرتاسر جهان را درنوردیده، دگرگون شده است و تنها و تنها دغدغه‌شان بسیج کردن امکانات برای مبارزه با این ویروس و کاستن از خطرات آن شده است، اما عربستان سعودی اولویت‌هایش را به‌خصوص در زمینه عادی‌سازی با رژیم اسرائیل ثابت نگه داشته است.

العالم- کشکول

رژیم اسرائیل، که خودش را برای نخستین بار از زمان اعلام وجود جعلی‌اش در محیط جغرافیایی جهان اسلام از سوی غرب منافق، زیر ضربات کرونا دست‌خالی می‌بیند و توان انجام کاری به جز سرقت تجهیزات پزشکی از فرودگاه‌های جهان ندارد، در این برهه حساس با تبریک عربستان سعودی به مناسبت "عید پاک" غافلگیر می‌شود.

انجمن جهان اسلام، که سازمانی جهانی اسلامی با مرکزیت مکه است، در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: " آرزو میکنیم عید فصح برای دوستان ما در جهان مبارک باد و آرزو می‌کنیم عید برای آنها همراه با سلامتی باشد." البته این انجمن این پیام تبریک را در صفحه توئیتر انگلیسی خود منتشر کرد و از انتشار این پیام در صفحه عربی خودداری کرد؛ به این امید، که این پیام تبریک جلب توجه نکند!. ولی پس از انتشار این پیام توسط انجمن جهان اسلام، صفحه عربی وابسته به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با استقبال از این پیام تبریک به یهودیان، به بازنشر آن اقدام کرد.

ممکن بود پیام تبریک این انجمن را گذرا تلقی کنیم ولی این پیام تبریک در شرایط اصرار "محمد بن عبدالکریم العیسی" دبیرکل انجمن جهان اسلام و وزیر دادگستری سابق عربستان سعودی برای عادی‌سازی با رژیم اسرائیل مطرح می‌شود؛ چرا که این مرد در ماه مه 2018 از موزه یادبود هولوکاست در واشنگتن بازدید کرده بود. او همچنین ژانویه 2019 در مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست، "جنایات وحشتناک نازی‌ها" را محکوم کرده و نوشته بود، مسلمانان جهان مسئولیت دارند از هولوکاست درس بگیرند. این رهبر مذهبی سعودی همچنین اوایل سال جاری میلادی در راستای بزرگداشت هولوکاست، سفری به اردوگاه آشویتس در لهستان انجام داد؛ سفری که با استقبال وزارتخانه‌های خارجه و جنگ رژیم صهیونیستی روبه‌رو شد. وی از هیئت‌های یهودی نیز برای سفر به عربستان سعودی دعوت کرد.

این بخش کوچکی از تحرکات محمد العیسی و انجمن جهان اسلام(!!) در جهت عادی‌سازی با رژیم اسرائیل است ولی فهرست تحرکات حکام آل سعود و جوخه‌های رسانه‌ای و اندیشمندان و فعالان سعودی در مسیر عادی‌سازی با این رژیم اشغالگر، بسیار طولانی است و در این مقاله مجال ذکر آنها نیست. این تحرکات در دوران "محمد بن سلمان" بسیار جدی است و حتی کرونا از سرعت قطار عادی‌سازی با رژیم اشغالگر نکاسته است و این اولویت در راس دیگر اولویت‌ها از جمله کرونا قرار دارد و یکی از شروطی است که بن‌سلمان را بر تخت پادشاهی پادشاهی آل‌سعود می‌نشاند

پربیننده ترین خبرها