دولت وفاق لیبی شبه نظامیان حفتر را به بمباران انبارهای دارو متهم کرد

دولت وفاق لیبی شبه نظامیان حفتر را به بمباران انبارهای دارو متهم کرد
يکشنبه 24 فروردين 1399 - 16:50

دولت وفاق ملی در غرب لیبی امروز نیروهای تحت امر ژنرال 'خلیفه حفتر' را به بمباران انبارهای دارو در منطقه السوانی در جنوب پایتخت این کشور متهم کرد.

العالم ـ لیبی

نیروهای عملیات 'برکان الغضب' وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کردند که نیروهای حفتر انبارهای دارو را هدف قرار دادند.

عملیات برکان الغضب در صفحه فیس‌بوک اعلام کرد که شبه‌نظامیان حفتر امروز یکشنبه با موشک‌های گراد انبارهای دارو در منطقه السوانی را هدف قرار دادند و این حادثه دو روز پس از بمباران انبارهای دارو در بیمارستان الخضراء در طرابلس که حاوی تجهیزات و لوازم حفاظتی برای مقابله با ویروس کرونا بود، رخ داد.

بر اساس این گزارش، شبه‌نظامیان حفتر همچنین طی دو روز گذشته بیمارستان الخضراء را دو بار هدف قرار داده‌اند که در یک مورد ترکش‌های موشک به اتاق عمل نفوذ کرده و به یک پزشک که در حال انجام عمل جراحی یک بیمار بود، اصابت کرد.

روز گذشته نیز شبه نظامیان حفتر در ادامه حملات خود به طرابلس، برق این شهر و چند شهر دیگر را قطع کردند.

از زمان سرنگونی معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب قرار گرفته است؛ دولت وفاق ملی به ریاست 'فایز السراج' در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن برخوردار است.

حفتر با حمایت مصر، امارات و روسیه از یک سال قبل حمله به طرابلس با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده است اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند، نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه برخوردارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها