تحرکات آمریکا برای خلع سلاح و چپاول عراق/ هشدار درباره امریکای افعی

تحرکات آمریکا برای خلع سلاح و چپاول عراق/ هشدار درباره امریکای افعی
يکشنبه 24 فروردين 1399 - 17:39

آمریکا برای جدا کردن عراق از محور مقاومت و دور کردن سایه هر نوع مقاومت در برابر خود در آن کشور تلاش می کند تا زمینه را برای سلطه بر مقاومت و شکار بقایای موجود در عراق پس از چند دهه جنگ و محاصره و ویرانی فراهم می کند.

العالم - کشکول

آمریکا تا دیروز به مزدوران و عوامل خود مبالغی تا حدود ده میلیون دلار را در ازای دریافت اطلاعاتی درباره شیخ "محمد الکوثرانی" عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان و مسئول ارتباط با برادران عراقی پیشنهاد می کرد.

این پیشنهاد آمریکا، نشان دهنده آغاز ماهیت تحرکات نظامی آمریکا در عراق است که مدعی است تحرکاتش با هدف حمایت از نظامیان خود در عراق در برابر ابتلا به ویروس کروناست. این درحالیست که این تحرکات با هدف استقرار مجدد نیروهایش در خاک عراق برای حفاظت از سربازان خود در برابر حملات نیروهای مقاومت عراقی صورت می گیرد که تهدید کرده اند در صورتی که اشغالگران آمریکایی به تصمیم ملی صادره از سوی مجلس عراق مبنی بر لزوم عقب نشینی همه نیروهای بیگانه از جمله نیروهای آمریکایی از خاک عراق عمل نکنند، با حملات نیروهای عراقی مواجه خواهند شد.

آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی که با داعش می جنگند، حمله می کند و بارها پایگاه های این نیروها را در مرزهای عراق و سوریه هدف قرار داده است تا از تامین امنیت در این مرزها که محل گذر نیروهای محور مقاومت ایران ، عراق ، سوریه و لبنان است، جلوگیری کند. آمریکا همچنین با تخلیه پایگاه "التنف" در سوریه مخالفت می کند تا این راه بسته باشد.

از سوی دیگر، آمریکا از اقدام به جنایت بزرگ ترور دو فرمانده یعنی شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس کوتاهی نکرد تا عراق ، دوستی مقتدر یعنی سردار سلیمانی را که به گواه همه عراقی ها اعم از سیاستمداران و فرماندهان نظامی نقشی مهم را در نجات عراق از عناصر گروه وهابی داعش ایفا کرد، از دست بدهد.

آمریکا همچنین، همه شخصیت های عراقی را که علیه آن کشور حرف زده و خواهان خروج نیروهایش از عراق شده اند، در فهرست سیاه خود قرار داده و آن ها را تحریم کرده است.

از این رو، عراق به طور همزمان هم از راه نظامی و هم سیاسی تلاش می کند تا عراق را از کشورهای محور مقاومت دور کند و این کشور را به مستعمره نظامی خود تبدیل کند تا همه مخالفان خود را در آنجا سرکوب کند و به همین دلیل است که اکنون می بینیم ، تلاش می کند تا پایگاه های خود را به سامانه های پاتریوت و سامانه "C- RAM " مجهز کند تا در صورت حمله به نیروهای الحشد الشعبی و واکنش آنان در اجرای حملات جدید به پایگاه هایش از خسارت به نیروهایش کم کند.

آمریکا از هیچ تلاشی برای بازگرداندن داعش به عراق فروگذار نمی کند، نشانه های این امر با اقدام این گروه وهابی - تروریستی در اجرای چند عملیات در مناطق مختلف عراق نمایان شد و حتی برخی از فرماندهان عراقی گفتند که داعش در حال سروسامان دادن به عناصر خود است و قطعا هم در این زمینه از آمریکا کمک می گیرد و انتقال سرکرده های داعشی به پایگاه عین الاسد با هواپیماهای امریکایی بارزترین دلیل بر این مدعاست.

عراقی ها امروز باید بیش از گذشته از "آمریکای افعی" که اموال عراقی ها را به مرور زمان بلعیده ، برحذر باشند ، زیرا این "آمریکای افعی" خود را آماده می کند تا عراق را از هر وسیله دفاعی یا دوستی که صدایش را می شنود، خالی کند.

پربیننده ترین خبرها