ائتلاف آمریکایی سفر 'اسپر' به عراق را تکذیب کرد

ائتلاف آمریکایی سفر 'اسپر' به عراق را تکذیب کرد
يکشنبه 24 فروردين 1399 - 17:40

سخنگوی ائتلاف آمریکایی، اخبار مربوط به سفر وزیر دفاع آمریکا به پایگاه نظامی 'عین الاسد' عراق و دیدار با 'برهم صالح' را تکذیب کرد.

العالم ـ عراق

ژنرال 'مایلز کیگنز' سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش در عراق، امروز یک‌شنبه، به اخبار منتشر شده روز گذشته در برخی رسانه‌ها درباره سفر 'مارک اسپر' وزیر دفاع آمریکا به عراق واکنش نشان داد.

به نوشته پایگاه خبری 'موازین نیوز'، کیگنز تاکید کرد که گزارش‌های منتشر شده درباره سفر اسپر به عراق، صحت ندارد.

پیش از این یک مقام پنتاگون نیز صحت خبر حضور وزیر دفاع آمریکا در پایگاه عین الاسد در الانبار را تکذیب کرد. سخنگوی پنتاگون در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی 'الحره' اعلام کرد که وزیر دفاع ایالات‌ متحده در عراق حضور ندارد و گزارش‌هایی که در این خصوص منتشر شده، درست نیستند.

برخی منابع عراقی از عصر دیروز مدعی شدند که شخصیت مهمی از ایالات متحده آمریکا وارد پایگاه 'عین الاسد' شده است و قرار است با مقاماتی از عراق به احتمال زیاد رئیس جمهور دیدار و گفت‌وگو کند. اما یک منبع آگاه در کاخ ریاست جمهوری عراق، خبر دیدار رئیس جمهور این کشور با هر مقام آمریکایی یا خارجی در جریان سفر روز شنبه وی به استان الانبار را تکذیب کرد. وی به السومریه نیوز گفت: 'برهم صالح با هیچ مقام آمریکایی یا خارجی در جریان سفر به الانبار ملاقات نداشته است'.

پربیننده ترین خبرها