100 نیروی «خلیفه حفتر» در غرب لیبی کشته یا زخمی شدند

100 نیروی «خلیفه حفتر» در غرب لیبی کشته یا زخمی شدند
دوشنبه 25 فروردين 1399 - 08:31

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی از کشته و زخمی شدن یکصد نیروی تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی حفتر در درگیری‌های غرب لیبی خبر دادند.

العالم - لیبی

«محمد قنونو» سخنگوی رسمی نیروهای ارتش لیبی از باز پس گرفتن شهرک «ابوقرین» در غرب سرت لیبی که به اشغال نیروهای «خلیفه حفتر» درآمده بود، خبر داد.

«احمد المسماری» سخنگوی رسمی فرماندهی نیروهای حفتر روز شنبه از تسلط نیروهای حفتر بر شهرک ابوقرین خبر داده بود.

نیروهای ارتش لیبی پس از درگیری‌های شدید با نیروهای حفتر این شهرک را شامگاه یکشنبه به کنترل مجدد خود درآورده و تلفات سنگینی را به صفوف نیروهای حفتر وارد کردند.

منابع بومی از داخل شهر سرت به العربی الجدید گفتند: «بیش از یکصد نفر از نیروهای حفتر در درگیری‌های روز یکشنبه کشته یا زخمی شدند و زخمی‌ها هم به بیمارستان ابن سینای شهر سرت و بیمارستان میدانی منطقه راس لانوف در شرق سرت منتقل شدند».

شبکه ماهواره‌ای «لیبیا الاحرار» هم تصاویری از پاسپورت و کارت شناسایی نیروهای کشته شده حفتر در این درگیری‌ها را منتشر کرد که حضور مزدورانی از اعضای گروه‌های شورشی آفریقایی در حمله به شهرک ابوقرین را ثابت می‌کرد.

سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در نشست خبری شامگاه یکشنبه افزود: «نیروهای ارتش دو فروند هواپیمای جاسوسی حفتر و یک بالگرد آن را سرنگون کردند. سرنشینان بالگرد کشته شدند.».

رسانه‌های طرفدار حفتر سقوط بالگرد را تایید و اسامی سه سرنشین آن را اعلام کردند.

از زمان تسلط نیروهای حفتر بر شهر سرت در ژانویه گذشته آنها در حال پیشروی به سمت غرب و شهرک های ساحلی واقع در مسیر ساحل مواصلاتی سرت به مصراته هستند.

شهر سرت در غرب لیبی برخی از سازمان‌های مهم دولتی را در خود جای داده و زادگاه «معمر القذافی»، دیکتاتور معدوم لیبی است. سرت مشرف به دریای مدیترانه است که در بین طرابلس (پایتخت دولت نجات ملی لیبی) و بنغازی واقع شده و حدود ۴۵۰ کیلومتر تا طرابلس فاصله دارد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه همچنین شامگاه یکشنبه از کشته شدن یک زن و یک کودک و زخمی شدن چهار عضو یک خانواده در حمله شبه نظامیان حفتر به دو منزل مسکونی در جنوب طرابلس خبر دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها