796 مورد جدید ابتلا در هند/ افزایش مبتلایان در جنوب و جنوب شرق آسیا

796 مورد جدید ابتلا در هند/ افزایش مبتلایان در جنوب و جنوب شرق آسیا
دوشنبه 25 فروردين 1399 - 15:57

تعداد مبتلایان به کرونا در شبانه‌روز گذشته در کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا با افزایش همراه بود که در میان هند بیشترین رقم افزایش را داشت.

العالم - آسیا

بر اساس آمار وزارت کشور هند، در ۲۴ ساعت گذشته این کشور با افزایش ۷۹۶ موردی تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ روبرو بوده که رقم کلی ابتلا در آن را به ۹ هزار و ۱۵۲ مورد رساند.

«سی‌ان‌ان» گزارش داد آمار قربانیان این کشور با اضافه شدن ۳۵ مورد جدید به ۳۰۸ نفر رسید. وزارت کشور هند اعلام کرد ۸۵۷ نفر پس از بروز علائم بهبودی از بیمارستان مرخص شدند. هند از دوازدهم ماه آوریل ۱۹۵ هزار و ۷۴۸ تست تشخیصی انجام داده است.

روز شنبه سه استان این کشور اعلام کردند که مقررات قرنطینه را تا ۳۰ آوریل به دلیل نگرانی درباره احتمال گستردگی شیوع کرونا ادامه می‌دهند. قرار بود همه بخشهای هند روز سه‌شنبه از قرنطینه خارج شود. هنوز نارندا مودی، نخست‌وزیر هند درباره ادامه شرایط قرنطینه اظهارنظر نکرده است.

به نقل از رویترز، در تایلند هم ۲۸ مورد جدید ابتلا و دو فوتی گزارش شده که با این حساب آمار این کشور به لحاظ تعداد مبتلایان و قربانیان به ۲ هزار و ۵۷۹ مورد و ۴۰ فوتی رسیده است.

در سنگاپور نیز با افزایش ۲۳۳ نفری مبتلایان، تعداد کل بیماران کرونایی به ۲ هزار و ۵۳۲ نفر رسید. تاکنون ۸ نفر نیز بر اثر کرونا در این کشور جان باخته‌اند.

بنابر اعلام پایگاه اینترنتی «ورلد میتِر» که آمار جهانی همه‌گیری کرونا را به تفکیک کشورها به روز می‌کند، در دیگر کشورهای جنوب آسیا، مثل پاکستان و بنگلادش هم آمار افزایش داشته است. در پاکستان با افزایش ۱۴۴ مورد جدید، تاکنون، ۵ هزار و ۳۷۴ مورد ابتلا و همچنین ۹۳ مرگ به ثبت رسیده است.

بنگلادش نیز با ثبت ۱۸۲ مورد جدید، ۸۰۳ ابتلا و ۳۹ فوتی داشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها