سازمان بدر از تحرکات آمریکا در مرز عراق و سوریه پرده برداشت

سازمان بدر از تحرکات آمریکا در مرز عراق و سوریه پرده برداشت
دوشنبه 25 فروردين 1399 - 23:47

«قصی الانباری»، مسوول شاخه سازمان بدر در استان غربی الانبار روز دوشنبه از تحرکات جدید آمریکا در مرز بین عراق و سوریه پرده برداشت.

العالم-عراق

الانباری در گفت و گو با «المعلومه»، اظهار کرد که نیروهای گشتی آمریکا در روزهای اخیر در مناطقی از «آلبوکمال» سوریه و در جوار مرزهای عراق حرکت می کنند.

وی تاکید کرد که این فعالیت ها کوششی برای بی ثبات کردن امنیت در مناطق مرزی و همچنین تامین امنیت تحرکات گروه تروریستی داعش در استان الانبار است.

این مقام سازمان بدر افزود که نیروهای آمریکایی به طور دائم از پایگاه عین الاسد به سمت مناطق داخلی و مرزی سوریه در حال گشت زنی هستند.

پیش از این روسیه و سوریه، آمریکا را متهم کردند که سلاح و تجهیزات جنگی تروریست ها را در پوشش کمک های بشر دوستانه ادعایی برای اردوگاه «رکبان» در نزدیکی مرز مشترک سوریه و عراق ارسال می کند.

در همین حال، روز گذشته (یکشنبه) نیز «مختار الموسوی» از نمایندگان پارلمان عراق از وجود تحرکات مشکوک آمریکا و ترکیه در مرزهای عراق و سوریه خبر داد.

الموسوی گفت که تحرک های مشکوک آمریکا به منظور تسلط بر بخش‌هایی از مناطق مرزی عراق و سوریه رصد شده‌ و این در حالی است که نیروهای ترکیه‌ نیز به دنبال تسلط بر «سنجار» و «البعاج» هستند.

وی یادآور شد که داده‌های اطلاعاتی و امنیتی حاکی از وجود نقشه‌ها و برنامه ‌ریزی آمریکا در نزدیک مرزهای سوریه و عراق است.

الموسوی تاکید کرد که آمریکا به دنبال اشغال برخی از مناطق نزدیک مرز عراق و سوریه با هدف استقرار نیروهای خود است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها