کاخ سفید: ترامپ قرار نیست دکتر فاوچی را اخراج کند

کاخ سفید: ترامپ قرار نیست دکتر فاوچی را اخراج کند
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 11:06

دکتر آنتونی فاوچی به چهره‌ای سرشناس و به‌نام تبدیل شده است.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، در پی بازتوییت (ری‌توئیت) منتشر شده توسط دونالد ترامپ مبنی بر اخراج دکتر آنتونی فاوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، و واکنش‌های گسترده به آن، کاخ سفید اخراج این متخصص سرشناس را رد کرد.

پس از آن‌که دکتر فاوچی در جریان مصاحبه‌ای گفت در صورت اقدام سریع‌تر دولت می‌شد جان تعداد بیشتری از قربانیان را در ایالات متحده نجات داد، دونالد ترامپ توئیت درخواست استعفای او را بازتوییت کرد.

این موضوع، زنجیره‌ای از واکنش‌ها را در پی داشت، به‌ویژه که آنتونی فاوچی از چهره‌های به‌نام و شناخته‌شده در روند مقابله با شیوع همه‌گیری کرونا در آمریکا است.
هوگان گیدلی، سخنگوی کاخ سفید، بازتاب موضوع در رسانه‌ها را «مسخره» توصیف کرده و گفته دونالد ترامپ قصد اخراج دکتر فاوچی را ندارد.
او افزود: «توئیت رئیس‌جمهوری آشکارا تلاش‌های رسانه‌ای برای استفاده از جعلیات درباره تصمیم او در مورد چین، با هدف بازنویسی تاریخ را، افشا می‌کند».

هوگان گیدلی تاکید کرده آنتونی فاوچی «مشاور مورد اعتماد رئیس‌جمهوری‌ست و همچنان باقی خواهد ماند».

فاوچی در جریان مصاحبه خود با سی‌ان‌ان، گفته بود «روشن است اگر ما از همان اول کار، همه‌چیز را می‌بستیم، الان اوضاع کمی فرق می‌کرد؛ اما مخالفت‌های زیادی با تعطیل کردن‌ها وجود داشت».

اشاره رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا به توقف فعالیت‌های غیرضروری و قرنطینه زودتر است که به گفته او می‌توانست جان شمار بیشتری را نجات دهد.

او همچنین تاکید کرد وضعیت همه‌گیری و شیوع ویروس به عوامل مختلفی مربوط و «موضوع، بسیار پیچیده است».

پربیننده ترین خبرها