116 رزمنده ایرانی در سوریه کرونا گرفته اند!

116 رزمنده ایرانی در سوریه کرونا گرفته اند!
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 19:23

خبر:

رسانه های سعودی مدعی شده اند 116 رزمنده ایرانی در سوریه به کرونا مبتلا شده اند!

تحلیل:

-رسانه های سعودی از هیچ فرصتی برای انتقام گیری از ایران و جبران ناکامی‌های منطقه ای خود دریغ نمی‌کنند. درهمین راستا و در جدیدید ترین نمونه ازاین انتقام گیری کور این رسانه ها بنقل از پایگاه "المرصد سوری"مدعی ابتلای 116 رزمنده ایرانی مستقر در سوریه به کرونا شده اند. این درحالی است که پایگاه مذکور از نشان دارترین معارضین سوریه است که درلندن مستقر است والبته از سوی سعودی تغذیه میشود.

- با این خبر کذب که هیچ منبعی جز این منبع وابسته به سعودی آن را منتشر نکرده است در واقع رسانه های سعودی این هدف را تعقیب میکنند که میان مردم سوریه و رزمندگان مقاومت ایجاد شکاف کنند این درحالی است که تلاشهای 8 ساله ایشان در این خصوص کاملا ناکام بوده است. در اخرین مرحله ازهمکاریهای محور مقاومت وارتش سوریه کلید فتح ادلب با بازپس گیری "سراقب" در دست ارتش و ملت سوریه قرار گرفت. این یعنی آنکه همه سرمایه گذاری سعودی‌ها در تسلیح و تجهیز تروریست‌های مخالف نظام و مردم سوریه بر باد رفته است و بر همین اساس است که تلاش می‌شود تا ناکامی‌های در میدان نبرد با توسل به تحمیل جنگ نرم وروانی برمردم سوریه جبران و ترمیم شود.

- در کذب بودن این خبر همین بس که بعد از انتشار آن در روز یکشنبه گذشته و تمرکز تبلیغی بر آن از سوی رسانه های بن سلمانی هیچ گونه پیگیری از این خبر از سوی منابع سعودی صورت نپذیرفته است این بدان معناست که اساسا مطلبی شایسته پیگیری ازلحظه انتشار خبر وجود نداشته است

- نظر به تلاش‌های امارات برای نزدیک شدن به نظام سوریه وبا توجه به اشتراک اهداف امارات وسعودی درمسائل منطقه ای بنظر میرسد عربستان سخت در تلاش است تا به ترمیم گذشته خونبار خود با مردم سوریه از راهی آبرومندانه یعنی گشایش باب مراوده از ناحیه امارات با سوریه مبادرت کند این درحالی است که مقامات سعودی علی رغم اشتیاق نسبت به این مساله همچنان مصرند که سوریه ای منتزع ازایران را درجمع عربی خود پذیرا شوند.طرفه انکه ایران بدرخواست قانونی سوریه دراین کشور حاضر است والبته همراهی جمهوری اسلامی ایران با سوریه درروزگار سخت جنگ 8ساله تحمیلی برسوریه بنا نیست که فراموش شود.

پربیننده ترین خبرها