جزییات نشست کمیسیون اجتماعی با وزیر رفاه درباره وام به دهک‌های پایین

جزییات نشست کمیسیون اجتماعی با وزیر رفاه درباره وام به دهک‌های پایین
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 19:55

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس جزییات نشست امروز اعضای این کمیسیون را با محمد شریعتمداری درباره پرداخت وام به دهک‌های پایین جامعه در شرایط بحران کرونا تشریح کرد.

العالم- ایران/ سیاسی

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو صحبت های مطرح شده در جلسه اعضای هیأت رئیسه مجلس با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مبنی بر گرفتن گزارش از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه کاری هر کمیسیون در مورد اقدامات‌شان از شرایط کرونا و پساکرونا اعضای کمیسیون اجتماعی امروز نشستی را با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار کردند.

وی افزود: در این جلسه که با حضور 14 نفر از اعضای کمیسیون در ساختمان سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، علاوه بر وزیر رئیس سازمان تأمین اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی و تعداد دیگری از مقامات این وزارتخانه حضور داشتند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در این جلسه درباره شرایط کرونا و پساکرونا مباحثی مطرح شد و موضوع حمایت از کسبه خرد که بیمه‌ای ندارند و اطلاعات آنها هم در جایی ثبت نشده مورد تأکید قرار گرفت.

عزیزی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز محمد شریعتمداری وزیر کار عنوان کرد که برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر در شرایط فعلی وام قرض‌الحسنه یک تا 2 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شریعتمداری عنوان کرد که بر این اساس دهک اول جامعه که اقشار آسیب‌پذیر هستند برای خانواده‌های یک تا 2 نفره یک میلیون تومان، سه نفره 1.5 میلیون تومان و خانواده‌های با تعداد بیشتر وام 2 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است و به سایر دهک‌های جامعه نیز وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: وزیر کار همچنین عنوان کرد که تسهیلاتی هم برای کمک به واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده که در این باره کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی برای دریافت این تسهیلات به 2 گروه نیروی کار زیر 100 نفر و نیروی کار بیش از 100 نفر تقسیم شده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها