حمدوک در نامه‌ای به گوترش: تحریم‌های واشنگتن ما را از کمک‌های خارجی برای مبارزه با کرونا محروم می‌کند

حمدوک در نامه‌ای به گوترش: تحریم‌های واشنگتن ما را از کمک‌های خارجی برای مبارزه با کرونا محروم می‌کند
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 22:07

نخست‌وزیر سودان طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، تأکید کرده است که تحریم‌های آمریکا مانع از آن می‌شود که کشورش کمک‌های خارجی در سایه شیوع کرونا دریافت کند.

العالم- آفریقا

به گزارش العالم به نقل از روسیا الیوم، "عبدالله حمدوک" نخست‌وزیر سودان طی نامه‌ای به "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل، اعلام کرده است شیوع ویروس همه‌گیر کرونا چالشی جدی برای بخش‌های بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی در سودان، که از جنگ‌های داخلی در دارفور، جنوب کوردفان، آبیه، رود نیل و در شرق کشور و همچنین مشکلات دیگر رنج برده، ایجاد کرده است.

حمدوک در این نامه که در هشتم آوریل و با عنوان "حمایت از سودان برای مهار شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن" ارسال شده است، نوشته: "سودان تاکنون تعداد محدودی از مبتلایان به ویروس را ثبت کرده است ولی ما طی دو هفته گذشته شاهد افزایش شمار مبتلایان بوده‌ایم."

نخست‌وزیر سودان در ادامه افزود: "سودان با وجود امکانات محدودی که در اختیار دارد در حال مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا است. ولی دستیابی به کمک‌های خارجی زندگی‌بخش، به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه سودان، همچنان مسدود است."

نخست‌وزیر سودان از دبیرکل سازمان ملل خواست "به تلاش‌ها در این روند ادامه دهد".

طبق آخرین آمار وزرات بهداشت سودان، در مجموع 299 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و 2 نفر نیز فوت کرده‌اند.

دولت انتقالی سودان همچنین تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و باشگاه های هنری و ورزشی را تعطیل و برگزاری هرگونه تجمع را ممنوع کرده است.

دولت آمریکا در سال 1997 نام سودان را به دلیل درگیری‌های دارفور در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد و این کشور را تحریم کرد. دولت "دونالد ترامپ" در ششم اکتبر2017 تحریم‌های اقتصادی و ممنوعیت تجاری اعمال شده بر سودان از سال 1997 را لغو کرد ولی معاملات آنچنانی با این کشور از طریق دلار صورت نمی‌گیرد.

سودان برای احیای سرمایه‌گذاری و اقتصاد سودان تاکنون بارها از مقام‌های آمریکایی درخواست کرده تا نام این کشور را از فهرست سیاه حذف کنند و دولت آمریکا نیز در این باره وعده‌هایی داده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها