گذرگاه‌های مرزی عراق : هیچ تصمیمی برای از سرگیری سفرهای زیارتی گرفته نشد

گذرگاه‌های مرزی عراق : هیچ تصمیمی برای از سرگیری سفرهای زیارتی گرفته نشد
چهارشنبه 27 فروردين 1399 - 02:47

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق درباره از سرگیری سفرهای زیارتی از ایران گفت که هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده و بازگشایی مرزها برای سفرهای زیارتی کشورهای همسایه براساس نظر وزارت بهداشت صورت خواهد گرفت.

العالم-عراق

سازمان گذرنامه‌های مرزی عراق روز سه‌شنبه در پاسخ به خبر یکی از خبرگزاری‌های ایران بیانیه‌ای منتشر کرد و نوشت که گذرگاه‌های مرزی زمینی ما با دو همسایه، ایران و کویت به طور کامل برای تردد مسافر و مبادله تجاری بسته شده است.

بر این اساس، بازگشایی مرزهای زمینی ما مطابق گزارش‌ها و داده‌های مربوط به ویروس کرونا و با اعلام و تصمیم کمیته ملی بهداشت و ایمنی انجام خواهد شد.

بیانیه تأکید کرده که تاکنون هیچ تصمیمی از سوی کمیته ملی بهداشت برای بازگشایی مرزهای دو کشور اتخاذ نشده و این موضوع منوط به اختیار و دستور وزارت بهداشت است.

عراق به دنبال همه گیری ویروس کرونا از حدود دو ماه پیش اقدام‌های پیشگیرانه سختی را به مرحله اجرا درآورده است.

بستن مرزهای زمینی و هوایی، تعطیلی مراکز آموزشی، لغو فعالیت ادارات و ممنوعیت رفت و آمد درون و برون شهری از جمله مهمترین این اقدام‌ها به شمار می‌رود.

همچنین استاندار نجف اشرف گفت: به توصیه سازمان بهداشت جهانی و دولت عراق زیارت عتبات عالیات برای زائران داخل و خارج عراق تا زمان اتمام بحران شیوع کرونا ممنوع است.

ايرنا

پربیننده ترین خبرها