همکاری دونالد ترامپ و بیل گیتس در تجارت مرگ

همکاری دونالد ترامپ و بیل گیتس در تجارت مرگ
چهارشنبه 27 فروردين 1399 - 09:58

دونالد ترامپ می کوشد تا زندگی سیاسی اش را که انتشار ویروس کرونا در آمریکا آن را به خطر انداخته نجات دهد، و تلاش می کند چرخ اقتصاد را به رغم تهدیدات و هشدارهای جدی ناشی از انتشار این ویروس، دوباره به کار بیندازد.

العالم-تحلیل روز

ترامپ معتقد است که اقتصاد برگه برنده وی برای باقی ماندن در کاخ سفید در دوره دوم ریاست جمهوری اش است و از این رو هیچ ابایی از به کار انداختن چرخه اقتصاد از هم فروپاشیده آمریکا به دنبال شیوع ویروس کرونا ندارد هرچند که این اقدام جان میلیون ها شهروند آمریکایی را به خطر می اندازد، در واقع ترامپ تنها به دنبال جبران خسارت هایی است که به دنبال سوء مدیریتش در بحران کرونا وجهه سیاسی اش را مخدوش کرده است.

تجارت با جان مردم تمامی ندارد؛ "بیل گیتس" که از هم‌گروهی های ترامپ محسوب می شود با سوارشدن بر موج بحران شیوع کرونا بازی خطرناکی را آغاز کرده؛ بازی تحت عنوان "واکسن های مخصوص ضد ویروس" که میلیاردها دلار سود در پی دارد، گیتس پیشتر گفته بود که زندگی بشر پیش از تولید واکسن کرونا به حالت طبیعی بازنخواهد گشت و همین عبارت نشانه آشکاری است بر کیسه ای که گیتس برای به دست آوردن منافع ملیاردها دلاری اش از طریق کرونا دوخنته است.

گیتس که از نزدیکان آنتونی فاوچی، مشاور ترامپ در امر مقابله با ویروس جدید کرونا در آمریکا است، تلاش می کند که ایده اجاری کردن واکسن کرونا برای همه مردم را عملی کند و این یعنی تحقق میلیاردها دلار سود برای وی، برخی در این میان سوال می کنند چه اشکالی دارد که گیتس این سود را ببرد اگر این واکسن بشریت را امروز از شر ویروس کرونا نجات دهد؟

برای پاسخ به این سوال باید نظری بیندازیم به فعالیت های بیل گیتس و موسسه ای که اداره می کند (بنیاد بیل و ملیندا گیتس)، فعالیت هایی که به گفته "رابرت اف کندی جونیور" برادر زاده "جان کندی" رئیس جمهور اسبق آمریکا بر اساس این است که بیل گیتس سودای تجارت با واکسن ها را در سر دارد.

-کندی می گوید بنیاد گیتس، با تعهد به حمایت 500 هزار دلاری از "گروه مشاوره فنی ملی هند برای ایمن سازی یا واکسیناسیون" کنترل آن را برعهده داشت، این گروه خواستار دوزهای مختلفی از واکسن های فلج اطفال از سازمان گیتس شده و پس از تحویل آن و انجام واکسیناسیون شمار مبتلایان به فلج اطفال تا سال 2017 افزایش چشمگیری داشته است و پس از دولت هند از بنیاد گیتس خواست که از این کشور خارج شود و به فعالیت هایش در هند پایان دهد.

-در سال 2017 سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد افزایش شدید ابتلا به فلج اطفال به دنبال واکسیناسیون در این خصوص بوده است (واکسیناسیونی که مجری آن بنیاد بیل گیتس بوده است)، و در واقع حدود 70 درصد از مبتلایان به فلج اطفال در هند به دنبال واکسیناسیون به این بیماری مبتلاش شدند.

-در سال 2010 واکسیناسیون ضد مالاریا در آفریقا منجر به مرگ 151 کودک و ابتلای 1050 نفر به فلج، سکته و یا تشنج شد.

-در سال 2002 شرکت های وابسته به بنیاد گیتس اقدام به واکسیناسیون ضد منژیت هزاران کودک در آفریقا کرد که در پی این اقدام دهها کودک فلج شدند، این واکسیناسیون اجباری اعلام شده بود، مشابه همین سناریویی که گیتس برای واکسن کرونا نوشته است.

-پس از اعطای دهها ملیارد دلار از سوی بیل گیتس به سازمان بهداشت جهانی، انعقاد "قراردهای واکسیناسیون" میان این سازمان و بنیاد گیتس منعقد شد، برخی می گویند گیتس اعضای سازمان بهداشت جهانی را از دور کنترل می کند.

-از 5 ملیارد دلاری که موسسه گیتس برای مقابله با امراض اختصاص داده بود تنها 650 هزار دلار به طرح های آب شرب آشامیدنی و تغذیه و توسعه اقتصادی اختصاص یافت و بخش عمده این مبلغ به مسئله واکسیناسیون که اجباری اعلام شده بود تخصیص داده شد.

بیل گیتس معتقد است که سلامتی از پی واکسیناسیون حاصل می شود و ترامپ نیز معتقد است که دستاوردهای سیاسی تنها با کسب دلار حاصل می شود، میان اصرار ترامپ به بازگشایی بنگاههای اقتصادی آمریکا و بازگشت مردم به کار و اصرار بیل گیتس به اجبار شهروندان به واکسیناسیون ضد کرونا ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، این دو با سودای سود سیاسی و مالی در پی تجارت مرگ هستند.

حسين الموسوي - العالم

پربیننده ترین خبرها