خشم و انزجار عمومی از قتل یک شهروند سعودی به دست نظامیان این کشور

خشم و انزجار عمومی از قتل یک شهروند سعودی به دست نظامیان این کشور
چهارشنبه 27 فروردين 1399 - 11:19

به دنبال قتل یک شهروند سعودی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی این کشور که حاضر نشده بود منزل خود را به خاطر پروژه نئوم تخلیه کند، موجی از خشم از میان کاربران سعودی شبکه های اجتماعی به راه افتاد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش العالم، صفحه منسوب به "خالد بن فرحان آل سعود" شاهزاده مخالف سعودی، در توئیتر با انتشار توئیتی در واکنش به قتل این شهروند عربستانی نوشت: آیا نظام سعودی به این مرحل از بدبختی و رذالت رسیده که بدون توجه به افکار عمومی داخلی و خارجی یک شهروند سعودی را در داخل منزلش و در مقابل دیدگان فرزندان و خانواده اش به قتل برساند؟

کاربران سعودی تاکید دارند آنچه که بر این شهروند سعودی رخ داده یک جنایت و اعدام میدانی بود و تبعات خطرناکی در روزهای آتی خواهد داشت و محمد بن سلمان خود را در خطر بزرگی انداخته است.

بن سلمان اواسط سال 1396 از آغاز طرحی «رؤیاپردازانه» برای ساخت یک شهر جدید نوین در شمال غرب عربستان خبر داد. ارزش این شهر نیم تریلیون دلار است که شامل بخش‌هایی از اردن و مصر نیز می‌شود. شهر مذکور قرار است در مساحت 26 هزار و 500 کیلومتر مربعی احداث شود. البته کارشناسان تأکید دارند که مرحله نخست این طرح در سال 2025 آماده خواهد شد.

درپی اعلام رسمی طرح ساخت شهری مدرن در شمال غربی عربستان سعودی از سوی بن سلمان، مشخص شده تعداد زیادی از کمپانی‌های اسرائیلی در مذاکرات برای شرکت در این طرح 500 میلیارد دلاری حاضر هستند.

از جمله ویژگی‌های پروژه نئوم، اشراف آن بر ساحل دریای سرخ است که شریان اقتصادی مهمی به شمار می‌رود و 10% از مسیر عبور و مرور تجارت جهانی از آن می‌گذرد.

این منطقه، قاره‌های آسیا، اروپا و آسیا را به هم پیوند می‌دهد؛ به گونه‌ای که 70% از ساکنان جهان می‌توانند خود را نهایت ظرف 8 ساعت بدان برسانند.

پروژه نئوم مشتمل بر همکاری مصر و اردن با عربستان سعودی خواهد بود و اولین منطقه خصوصی است که میان این سه کشور امتداد دارد.

پربیننده ترین خبرها