کاهش ۵ درصدی بهای جهانی نفت پس از انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی

کاهش ۵ درصدی بهای جهانی نفت پس از انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی
چهارشنبه 27 فروردين 1399 - 14:49

انتشار گزارش‌هایی در خصوص وجود نفت مازاد در بازار و کاهش تقاضا به دلیل شیوع کرونا، روز چهارشنبه بهای جهانی طلای سیاه را ۵ درصد کاهش داد.

العالم - به نقل از رویترز، پس از انتشار گزارش‌هایی در خصوص وجود حجم عظیمی از نفت مازاد در بازار و احتمال کاهش چشمگیر تقاضا به دلیل مسائل مرتبط با شیوع کرونا، روز چهارشنبه بهای جهانی نفت ۵ درصد کاهش یافت و به حدود ۲۸ دلار در ازای هر بشکه رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی امروز پیش‌بینی کرد تقاضا برای نفت در ماه آوریل )اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت، روزانه حدود ۲۹ میلیون بشکه کاهش یابد: رقمی که در ۲۵ سال اخیر یک رکورد محسوب می‌شود و حتی کاهش تولید نفت گروه موسوم به اوپک + نیز نمی‌تواند با این میزان از نزول تقاضا برابری کند.

امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۱ دلار و ۴۹ سنت کاهش، معادل ۵ درصد، به ۲۸ دلار و ۱۱ سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۵۱ سنت کاهش، معادل ۲.۵ درصد، ۱۹ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

در گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی آمده است: «هیچ توافقی عملی نمی‌تواند تولید را برای خنثی کردن اثرات تقاضای تنزل‌یافته در کوتاه‌مدت کاهش دهد. اما موفقیت هفته جاری یک سرآغاز مطلوب محسوب می‌شود.»

پربیننده ترین خبرها