توقف حملات ائتلاف سعودی، اولویت مردم یمن برای صلح است

توقف حملات ائتلاف سعودی، اولویت مردم یمن برای صلح است
چهارشنبه 27 فروردين 1399 - 20:05

عضو شورای عالی سیاسی یمن چهارشنبه تأکید کرد که توقف تجاوز، لغو محاصره و اتخاذ تدابیر انسانی و اقتصادی از سوی ائتلاف سعودی، اولویت‌های مردم یمن برای برقراری صلح واقعی محسوب می‌شود.

العالم-یمن

به گزارش شبکه خبری المسیره، «محمدعلی الحوثی» در صفحه شخصی‌ خود در توییتر نوشت: ما پاسخ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد را در خصوص سند راه‌حل فراگیر دریافت کردیم و اکنون در حال مطالعه و بررسی آن هستیم.

وی افزود: آنچه در این جوابیه در قالب سند ارائه داده‌ایم، شامل شروط خاصی نمی‌شود و آنچه مطرح کرده‌ایم بیانگر خواسته‌های مردم برای تحقق صلح عادلانه است.

انصارالله یمن چندی پیش سند پیشنهادی خود را شامل ارائه راه‌حل فراگیر برای بحران یمن تحویل سازمان ملل داده بود.

این سند شامل سه محور اصلی می‌شود: «پایان جنگ و برقراری آتش‌بس، توقف محاصره و اتخاذ تدابیر اقتصادی و انسانی مورد نیاز و آغاز روند سیاسی در یمن.»

پنج‌شنبه گذشته ائتلاف سعودی با پیشنهاد برقراری آتش‌بس در یمن به دنبال شیوع ویروس کرونا در جهان موافقت کرد اما بر سر این توافق نماند و بار دیگر با نقض آتش‌بس، بسیاری از مناطق یمن را هدف قرار داد.

حملات سعودی به یمن در حالی صورت می‌گیرد که نشانه‌های ابتلا به کرونا در یمن دیده شده و به خاطر زیرساخت‌های ضعیف درمانی این کشور، سازمان‌های بین‌المللی نسبت به خطر وقوع یک فاجعه انسانی در صورت شیوع کرونا در یمن، هشدار داده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها