تسلیم ۲۷ تروریست‌ آموزش‌دیده آمریکا به ارتش سوریه

تسلیم ۲۷ تروریست‌ آموزش‌دیده آمریکا به ارتش سوریه
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 07:41

رییس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک گروه از تروریست‌ها که برای حمله به تأسیسات نفتی و زیرساخت‌های سوریه توسط نیروهای آمریکایی آموزش دیده‌ بودند، خود را تسلیم ارتش سوریه کردند.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، اولگ ژوراولف رییس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه افزود: یک گروه بیست و هفت نفره تروریستی پس از تسلیم خود به ارتش سوریه، اعتراف کردند که برای حمله به تأسیسات نفت و گاز و همچنین تأسیسات مرتبط با حمل و نقل، آموزش دیده و آمریکایی‌ها علاوه بر آموزش، وسایل نقلیه و سلاح نیز در اختیار این تروریست‌ها قرار داده اند.

وی گفت: شامگاه ۱۳- ۱۴ آوریل (۲۴/ ۲۵ فروردین)، گروهی از عناصر مسلح که در یک پایگاه آمریکایی‌ در نزدیکی اردوگاه رکبان آموزش دیده بودند با هدف تسلیم شدن به ارتش سوریه تلاش کردند تا از منطقه التنف خارج شوند.

رییس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه اضافه کرد: این گروه توسط گروهی از نیروهای تروریستی جیش المغاویر مورد حمله قرار گرفتند و به دنبال درگیری ها ۳ کامیون را از دست دادند و ۲۷ نفر موفق به فرار شدند که اکنون در تدمر تحت حمایت ارتش سوریه هستند.

ژوراولف گفت: آن ها ده ها سلاح سبک و نیمه سنگین که برخی از آن ها ساخت کشورها غربی است تحویل نیروهای ارتش سوریه دادند.

پیش از این، هیأت هماهنگی روسیه و سوریه در بیانیه ای تأکید کرده بود که ایالات متحده با پوشش کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه «رکبان» از تروریست ها حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، جبهه غربی- عربی- صهیونیستی به سرکردگی آمریکا که از اسفندماه ۱۳۸۹ گروه‌های تروریستی را جهت براندازی حکومت سوریه، ایجاد، تجهیز و مسلح کرد، هم اکنون نیز به اقدامات جنایت‌بار خود در سوریه ادامه می‌دهد و یکی از این اقدامات جلوگیری از بازگشت آوارگان سوری به منازلشان از اردوگاه‌ها و کشورهای همسایه سوریه است.

با آغاز بحران سوریه، ۱۲ میلیون نفر از جمعیت ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری این کشور (آمار مربوط به سال ۱۳۹۰ است) آواره شدند؛ از این میزان حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به خارج سوریه و حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در داخل این کشور آواره شدند.

پربیننده ترین خبرها