معاون اول رئیس پارلمان عراق و جریان حکمت ملی تجاوز ترکیه به جنوب اربیل را محکوم کردند

معاون اول رئیس پارلمان عراق و جریان حکمت ملی تجاوز ترکیه به جنوب اربیل را محکوم کردند
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 08:15

معاون اول رئیس پارلمان و رئیس جریان حکمت ملی عراق با صدور بیانیه‌های جداگانه حمله ترکیه به اردوگاه خانواده‌های آواره در جنوب شهر اربیل در منطقه کردستان عراق را محکوم کردند و خواستار برخورد جدی دولت عراق با نقض حریم هوایی کشورشان از سوی هر طرفی شدند.

العالم - عراق

«حسن کریم الکعبی»، نائب اول رئیس پارلمان عراق روز چهارشنبه نقض حریم هوایی عراق توسط هواپیمای ترکیه را محکوم کرد و آن را تجاوز غیر قابل توجیه در این شرایط توصیف کرد.

الکعبی در بیانیه‌ای گفت: «نقض حریم هوایی عراق توسط ترکیه کشور همسایه و اقدام تحریک آمیز آن در بمباران یک اردوگاه خانواده‌های آواره در نزدیکی شهر مخمور در جنوب استان اربیل محکوم است».

این مقام پارلمان عراق از دولت و وزارت خارجه این کشور خواست موضع جدی و قاطعی در قبال تخلفات غیرقابل توجیه بگیرند آن هم در شرایطی که همه کشورهای دنیا تلاش‌های خود را برای مبارزه با ایپدمی کرونا متحد و هماهنگ کردند تا از شدت خطر آن بکاهند».

نهاد امنیتی عراق روز چهارشنبه از کشته شدن دو غیرنظامی زن در حمله پهپاد ترکیه به اردوگاه آوارگان کُرد و تُرک در نزدیکی شهر مخمور خبر داد.

«سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق هم روز چهارشنبه عملیات بمباران اردوگاه آوارگان در نزدیکی شهر مخمور را محکوم کرد.

در بیانیه الحکیم آمده است: تحت هیچ عنوان یا بهانه‌ای پذیرش یا توجیه تکرار نقض حاکمیت عراق امکان پذیر نیست، دیگر چه برسد به اینکه هواپیماهای جنگی ناشناسی یکی از اردوگاه‌های خانواده‌های آواره را در شهر مخمور در شمال عراق هدف بگیرند؟

وی افزود: «ما این نقض مکرر حریم هوایی عراق را که تقریبا به طور مداوم از سوی طرف‌های مختلف در حال وقوع است محکوم می‌کنیم و لازم است دولت برای برخورد با این تخلفات مسئولیت پذیر باشد».

عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه مواضع پ‌.ک‌.ک بیش از دو سال است که در مناطق شرق و جنوب شرق این کشور و نیز از چند ماه قبل در شمال عراق و ارتفاعات قندیل آغاز شده است. مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق و سوریه محل استقرار عناصر گروه پ‌ک‌ک است.

نیروی هوایی ترکیه از جولای ۲۰۱۵ و درپی شکسته شدن توافق آتش‌بس موقت بین آنکارا و پ.ک.ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را به تناوب بمباران کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها