تأثیر شهادت سردار سلیمانی و المهندس بر مشی مقاومت

تأثیر شهادت سردار سلیمانی و المهندس بر مشی مقاومت
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 12:14

شماری از کارشناسان معتقدند که ترور دو فرمانده شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به معنای ترور جریان فکری مقاومت نیست.

العالم - نظرکده

ادامه پیشروی گروه های مقاومت سوری و عراقی در مقابل گروه های تکفیری، گواه این مدعاست. جبهه داخلی ایران نیز این روزها در اوج روحیه مقاومت است و ملت گویی سپاه پاسداران را از نو به دست آورده است.

در عین حال پس از شهادت دو فرمانده شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، روحیه انقلابی در داخل جامعه ایران تازه شده است؛ این حقیقت را می شد از راهپیمایی میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر این دو شهید فهمید. این راهپیمایی گواه این حقیقت شد که ملت ایران عزم خود را برای آزادی خواهی که امام خمینی "ره" منادی آن بود جزم کرده اند همچنین با نگاهی به اوضاع داخلی عراقی می توان به راز بزرگ نقش این دو فرمانده و تأثیر معجزه آسای آنها در تشکیل نیروی حشد الشعبی برای مقابله با گروه تروریستی داعش پی برد کما اینکه از همان نخستین لحظه های شهادت این فرمانده شهید، ملت عراق یک پارچه به پا خواسته و خواستار اخراج اشغال گران آمریکایی از کشورشان شدند.

زمانی که عراق در مقابل گروه تروریستی مخوف داعش - که آمریکا برای نابودی این کشور و کل منطقه تشکیل داده بود – به حال خود رها شد، این سپهبد سلیمانی و ابو مهدی المهندس بودند که با تشکیل نیروی بسیج مردمی در مقابل این گروه تروریستی مخوف ایستادند و پیروز شدند از این گذشته خون این دو شهید، پیروزی دیگری را هم به ارمغان آورد و آن، مقاومت عراق نوک پیکان مبارزات خود را مستقیما متوجه حامی اصلی تروریسم در منطقه یعنی آمریکا کرد؛ آمریکایی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، درک درستی از جریان مقاومت در عراق به دست نیاورده بود.

کارشناسان بر این عقیده اند که دولت آمریکا به اهدافی که از ترور این دو فرمانده در نظر داشت، دست نیافت.

نقش و حضور شهید سپهبد قاسم سلیمانی در حمایت از مقاومت و تلاش وی برای آموزش نیروهای مقاومت و تقویت توانمندی های آن همچون مهر تأییدی بر کارنامه مقاومت باقی ماند و مقاومت در منطقه در مقابله با رژیم صهیونیستی و حضور نظامی استکبار آمریکا در منطقه، وادار این فرماندهان شهید است.

کارشناسان، شهید سلیمانی را نه یک فرمانده عادی بلکه فرمانده ای بی نظیر و اسطوره ای می دانند که مشی مقاومت را بنیانگذاری کرد و با همه توان خود آن را تقویت کرد و این مقاومت، امروز به همان راهی می رود که شهید سلیمانی رفت.

پربیننده ترین خبرها