گاف مشاور ترامپ درباره کرونا جنجال آفرید

گاف مشاور ترامپ درباره کرونا جنجال آفرید
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 17:49

گاف 'کلین کانوی' مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره ویروس کرونا 'کووید-۱۹' در جریان حمله به سازمان جهانی بهداشت جنجال آفرید.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کانوی در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز در سخنانی تعجب‌برانگیز گفت: کووید-۱۹ آخرین نسل از انواع ویروس کروناست و سازمان جهانی بهداشت به دلیل عدم شفافیت مقصر است و امروز باید سرزنش شود.

نسل جدید کرونا که در سال ۲۰۱۹ در چین شایع شد به 'کووید-۱۹' معروف شده اما مشاور ترامپ تصور کرده که این نسل نوزدهم از این ویروس است.

وی افزود: دانشمندان و پزشکان می‌گویند که این ویروس همه‌گیر ممکن است در مراحل بعدی دوباره گسترش یابد و در فصل پاییز سبک‌تر باشد.

مشاور ترامپ با بیان اینکه 'کووید-۱۹، کووید یک نیست'، اضافه کرد: فکر می‌کردیم کارکنان سازمان جهانی بهداشت به عنوان مسئول حقایق و ارقام برای مبارزه با کووید-۱۹ آماده هستند.

کانوی ادامه داد: عدد ۱۹ بیانگر نسل نوزدهم کروناست و نه سالی که (۲۰۱۹) این ویروس در آن شایع شده است.

وی که درصدد توجیه تصمیم ترامپ برای تعلیق سهم آمریکا به سازمان جهانی بهداشت بود، گفت: این سازمان درباره منبع ویروس در شهر ووهان چین و شیوع آن در بین انسان‌ها باید صادق و شفاف باشد.

مشاور ترامپ افزود: سازمان جهانی بهداشت دروغ گفته و یا شفافیت اتخاذ نکرده در حالی که ایالات متحده با گوش دادن به متخصصان بهداشت در جهان، ضررهای زیادی متحمل شده است.

ترامپ در اقدامی که 'جنایت علیه بشریت' توصیف شده، سازمان جهانی بهداشت را در مقابله با کووید-۱۹ به 'سوء مدیریت' و 'پرده پوشی' درباره این ویروس متهم و برهمین اساس به دولت آمریکا دستور داد کمک‌های این کشور به سازمان جهانی بهداشت را تعلیق کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها