مقام یمنی: آتش بس ائتلاف سعودی، ادعایی برای تبلیغات است

مقام یمنی: آتش بس ائتلاف سعودی، ادعایی برای تبلیغات است
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 20:48

رییس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت: وقایع میدانی و ادامه محاصره یمن نشان می دهد که ادعای ائتلاف سعودی در باره  آتش بس، چیزی جز یک مانور تبلیغاتی نیست.

العالم ـ یمن

به گزارش شبکه خبری المسیره، محمد عبدالسلام در توئیتی نوشت: ائتلاف متجاوزان به تازگی، بیش از ۳۵ عملیات و ۲۵۰ حمله هوایی علیه یمن از جمله ۱۲حمله به صنعا پایتخت و دیگر مناطق استان صنعا انجام داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز امروز گفت که نیروهای متجاوز از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون بیش از ۳۲ حمله و تلاش برای نفوذ انجام داده اند.

سرتیپ یحیی سریع همچنین یادآورشد که جنگنده های سعودی-آمریکایی از پنجشنبه گذشته تاکنون، ۲۳۰ حمله هوایی به شماری از استان ها انجام داده است.

وی افزود که نیروهای مسلح تدابیر مناسبی را برای دفاع از کشور و ملت یمن با هدف خنثی کردن این تجاوز و قلدری سعودی-آمریکایی اتخاذ خواهند کرد.

تحرکات اخیر در حالی است که ترکی المالکی" سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بامداد پنجشنبه ۲۱ فروردین بطور رسمی از اعلام توافق آتش‌بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس ۲ هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز قابل تمدید است.

این درحالی است که با وجود اعلام آتش‌بس، حملات ائتلاف سعودی به یمن ادامه دارد و دستکم از روز پنجشنبه و آغاز آتش‌بس ۲ غیر نظامی کشته شدند.

بسیاری از مقام‌های یمنی نسبت به نیت عربستان در این خصوص ابراز تردید کرده‌اند و معتقدند این تاکتیک جدید است تا ائتلاف بتواند از آن برای تجدید قوا و جبران خسارت‌های اخیر خود استفاده کند.

به گزارش ایرنا، ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت یمن را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند. این در حالی است که پس از گذشت شش سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است و کشورهای عضو ائتلاف یکی پس از دیگری به دنبال شکست های پی در پی در یمن از آن خارج شده اند.

پربیننده ترین خبرها