توسل انگلیس به ایرباس و زیمنس برای تامین ونتیلاتور

توسل انگلیس به ایرباس و زیمنس برای تامین ونتیلاتور
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 23:16

با چراغ سبز نهاد ناظر بر تولید کالاهای بهداشتی و پزشکی انگلیس، کنسرسیومی متشکل از غول‌های صنایع مهندسی بین‌المللی از جمله ایرباس، زیمنس و فورد از هفته آینده صدها دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) جدید برای درمان بیماران مبتلا به کرونا انگلیس تولید می‌کنند.

العالم ـ اروپا

ونتیلاتورهای جدید موسوم به « Penlon’s Prima ES02» نسخه اصلاح شده دستگاه‌های تولیدی شرکت پنلون است که در قالب کنسرسیوم VentilatorChallengeUK روی خط تولید خواهد رفت.

بر همین اساس دولت انگلیس برای ساخت ۱۵ هزار دستگاه تنفس مصنوعی به این کنسرسیوم سفارش داده تا کمبود بیمارستان‌های این کشور را برای درمان بیماران مبتلا به کرونا جبران کند.

اعضای این کنسرسیوم امیدوارند تا دو هفته دیگر یک هزار و ۵۰۰ دستگاه ونتیلاتور تولید کنند. با این حال کارشناسان نسبت به توانمندی ساخت این حجم از سفارش در بازه زمانی مورد نظر دولت انگلیس تردید دارند.

مایکل گوو معاون نخست وزیر انگلیس امروز (پنجشنبه) در این باره گفت که دولت برای تامین نیاز خود به این سفارش بسنده نکرده و از طریق سایر شرکت‌ها و کنسرسیوم‌ها مساله را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس به سرعت در حال افزایش است و دولت برای مهار شیوع این ویروس، مقررات منع رفت و آمد را امروز سه هفته دیگر تمدید کرد. انگلیس از ابتدای شیوع کرونا با مشکلات جدی تامین تجهیزات پزشکی و لباس‌های محافظتی برای کادر درمانی این کشور مواجه بوده است.

یک رسانه آمریکایی دیروز گزارش داد که رژیم صهیونیستی با تقاضای لندن برای صادرات ونتیلاتور به انگلیس مخالفت کرده است.

بر اساس گزارش تارنمای «آکسیوس» «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تقاضای «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه و جانشین نخست‌وزیر انگلیس در خصوص صادرات دستگاه تنفس مصنوعی به انگلیس مخالفت کرده است.

بر اساس این گزارش شرکت‌های انگلیسی تلاش کرده بودند که از سرزمین‌های اشغالی ونتیلاتور تهیه کنند که با دستور نتانیاهو مبنی بر منع صادرات این فناوری مواجه شدند، همین مساله باعث شد که موضوع به سطح سیاسی کشیده شود.

راب از نتانیاهو خواسته بود که با توجه به نیاز جدی این کشور به ونتیلاتور با شیوع ویروس کرونا، لندن از ممنوعیت مزبور معاف شود. نتانیاهو نیز در پاسخ گفته که شرایط را درک می‌کند اما تل‌آویو خود برای استفاده داخلی به دستگاه‌های تنفس مصنوعی نیاز دارد.

انگلیس همچنین برای تامین روپوش کادر درمان این کشور به مصر متوسل شده و سر انجام پس از رایزنی‌های فراوان موفق به جلب نظر موافق دولت قاهره شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها