حملات گسترده ائتلاف سعودی به استان های مختلف یمن

حملات گسترده ائتلاف سعودی به استان های مختلف یمن
جمعه 29 فروردين 1399 - 14:59

ائتلاف سعودی با نقض آتش بس ادعایی خود، طی 24 ساعت گذشته شمار زیادی از مناطق را در استانهای مختلف یمن بمباران کرد.

العالم-یمن

خبرگزاری یمنی سبا به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد شمار نقض آتش بس ادعای از سوی ائتلاف سعودی به 82 مرتبه رسیده است، که حمله موشکی و پرواز پهپاد جاسوسی ازجمله اقدامات ناقض آتش بس محسوب می شود و همچنین 32 مورد آن حمله خمپاره ای توسط 272 خمپاره و 46 حمله به وسیله تسلیحات دیگر بوده است.

این منبع همچنین تاکید کرد که جنگنده های ائتلاف سعودی به خانه یک شهروند و غیر نظامی یمنی در شرق الحدیده موشک پرتاب کردند که در نتیجه این حمله چندین نفر از جمله چند زن زخمی شدند.

فرودگاه الحدیده نیز توسط بیش از 10 موشک مورد هدف جنگنده های ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته قرار گرفت.

بر این اساس، جنگنده های ائتلاف بیش از 62 خمپاره را به مزارع و خانه های شهروندان در منطقه الدحفش در اطراف شهر الدریهمی پرتاب کردند.

این مقدار حملات هوایی در عرض چند ساعت، در حالی است که ائتلاف سعودی مدعی است در شرایط آتش بس قرار دارد. در حالی که یک هفته از اعلام آتش‌بس ادعایی عربستان در یمن می‌گذرد؛ اما به گفته «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در عرض یک هفته گذشته ائتلاف سعودی ۲۳۰ مرتبه حمله هوایی و ۳۲ مرتبه نیز دست به عملیات زمینی در خاک یمن زده و هیچ نشانه‌ای از آتش‌بس وجود ندارد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن نیز گفته است که وقایع میدانی حال حاضر در شرایط ادامه محاصره یمن عملا ثابت می‌کند که ادعای آتش بس فقط یک نمایش تبلیغاتی است

پربیننده ترین خبرها