وحشت دولت آمریکا از کرونا/ بسیج یک گروه ویژه برای تخلیه کاخ سفید

وحشت دولت آمریکا از کرونا/ بسیج یک گروه ویژه برای تخلیه کاخ سفید
جمعه 29 فروردين 1399 - 15:04

مجله آمریکایی نیوزویک نوشته، مقامات آمریکایی در رابطه با همه گیر شدن ویروس کرونا یک یگان ویژه را بسیج کردند که وظیفه آن از جمله تخلیه احتمالی دولت ایالات متحده از واشنگتن است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک، پیش از این موریل بوزر شهردار محله کلمبیا در پایتخت آمریکا، وضعیت اضطراری را برای یک ماه دیگر تمدید کرده بود که به خاطر تعداد فزاینده موارد ابتلا به ویروس کرونا است. این نگرانی وجود دارد که شیوع کرونا در واشنگتن به چنان مقیاسی برسد که عملکرد عادی دولت را غیرممکن کند.

گفته می شود یگان ویژه مشترک پایتخت آمریکا (JTF-NCR) متشکل از 10 هزار نفر نیروی امنیتی 16 مارس تشکیل شده است. علاوه بر محافظت از پایتخت ایالات متحده در برابر دشمن احتمالی، این یگاه باید آماده انتقال نه تنها کاخ سفید، بلکه سایر نهادهای کلیدی به مکانی امن باشد.

در مقاله منتشر شده در نیوزویک آمده است که ساختمان ویژه به هلیکوپترهای Blackhawk از گردان هوایی 106 مجهز شده که به طور خاص برای تخلیه طراحی شده است. افسران این واحد تأیید كردند كه آنها در حال مطالعه یك طرح جامع تخلیه اضطراری (JEEP) هستند كه مربوط به رهبری پنتاگون است. تخلیه رهبران غیرنظامی در پروتکل الحاقی Atlas شرح داده شده است، علاوه بر این سناریوهای محرمانه دیگری نیز وجود دارد.

بنابر اعلام رسانه‌های معتبر، آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کووید ۱۹) در سراسر جهان حاکی از افزایش شمار مبتلایان به ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۵۸۱ نفر، شمار جانباختگان نیز به ۱۴۶هزار و ۸۵۵ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۵۵۲ هزار و ۷۳۵ نفر حکایت دارد.

در این بین آمریکا با رکورد ۶۷۸ هزار و ۱۴۴ مبتلا و با افزایش بهت آور شمار قربانیان ویروس کرونا به ۳۴ هزار و ۶۴۱ نفر در صدر کشورهای بحران زده ناشی از این ویروس قرار دارد.

شمار بهبود یافتگان مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا نیز ۵۷ هزار و ۸۴۴ نفر اعلام شده است.

پربیننده ترین خبرها