واکنش رییس ستاد ارتش به خبرسازی‌ها درمورد زمان شیوع کرونا در ایران

واکنش رییس ستاد ارتش به خبرسازی‌ها درمورد زمان شیوع کرونا در ایران
جمعه 29 فروردين 1399 - 18:11

رییس ستاد ارتش با رد برخی نقل قول‌ها از وی مبنی براین که ارتش، ۲۹دی ۹۸ از شیوع کرونا در ایران مطلع شد، گفت: برخی رسانه‌های معاند با تغییر در کلمات و جابه‌جایی واژه‌ها سعی در سوءاستفاده دارند.

العالم - ایران / سیاسی

به گزارش عصر جمعه روابط عمومی ارتش، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، ضمن رد برخی نقل قول‌ها از وی مبنی براینکه ارتش، ۲۹دی ماه سال گذشته از شیوع کرونا در ایران مطلع شد، تصریح کرد: منظور از تاریخ مذکور، شیوع ویروس کرونا در خارج از کشور بوده که برخی رسانه‌های معاند با تغییر و جابه‌جایی و حذف برخی کلمات، سوءاستفاده کردند و برخی رسانه ها نیز به تبع رسانه های مذکور خبر را توسعه دادند و ناخواسته اخبار آنها را منتشر کردند.

وی افزود: در حالی که بنده به صورت روشن عرض کردم که ارتش با رصد لحظه ای از وضعیت بهداشت جهانی و اطمینان از شیوع کرونا در چین، اقدامات خود را در داخل کشور و به ویژه پادگان‌ها برای پیشگیری آغاز کرد و این با آنچه از قول من منتشر شده کاملا متفاوت است.

رییس ستاد ارتش خاطرنشان کرد : ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه و همواره همه تهدیدات و تحولات را رصد می کند که این نشانه هوشمندی سامانه های اطلاعاتی ارتش ازجمله سامانه بهداشت و درمان ارتش در رصد و پیش بینی های لازم است.
امیر دریاردار سیاری با بیان این که بنده و ارتش مسوول اعلام شیوع بیماری در کشور نیستیم، یادآور شد: اقدامی که ما کردیم یک پیش بینی و پیشگیری عقلانی بود تا با این ویروس مهاجم قبل از ورود به کشور آمادگی های لازم را در ارتش ایجاد کنیم.

پربیننده ترین خبرها