واکنش ترامپ به افزایش آمار قربانیان کرونا در چین

واکنش ترامپ به افزایش آمار قربانیان کرونا در چین
جمعه 29 فروردين 1399 - 22:12

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اقدام چین در افزایش آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور گفت که این آمار بسیار بیشتر از آمریکا است.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در پیامی در توئیتر به افزایش آمار قربانیان ویروس کرونا توسط چین واکنش نشان داد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «چین به تازگی تعداد قربانیان مرگ ناشی از دشمن نامرئی را دو برابر کرد. این آمار بسیاربیشتر از آن و بسیار بیشتر از آمریکا است و حتی به آن نزدیک نیز نیست.»

کارگروه کنترل و پیشگیری از بیماری شهر ووهان واقع در استان هوبه (چین) امروز (جمعه) اعلام کرد در شمارش تلفات ویروس «کووید۱۹» در این شهر اشتباه رخ داده و شمار جان‌باختگان را افزایش داد.

این سازمان درباره دلیل اصلاح و افزایش رقم تلفات توضیح داد که تعدادی از بیماران نتوانسته بودند به بیمارستان بروند، تعدادی جا افتاده بودند و تعدادی نیز دوبار گزارش شده بودند. همچنین مشکلاتی در اخذ اطلاعات از بیمارستان‌های خصوصی، موقت و یا صحرایی که بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش کرده بودند، به این موضوع دامن زد. (جزئیات بیشتر)

بدین ترتیب شمار کل جان‌باختگان ویروس کرونا در شهر ووهان، با افزایش ۱۲۹۰ نفری به رقم ۳۸۶۹ نفر رسید. این افزایش که حدود ۵۰ درصد کل جان‌باختگان ووهان و حدود ۳۹ درصد قربانیان در چین است، تعداد کل فوتی‌های کشور چین را به ۴۶۳۶ نفر افزایش داد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها