بایدن به سندرز اجازه می‌دهد نماینده‌هایش را نگاه دارد

بایدن به سندرز اجازه می‌دهد نماینده‌هایش را نگاه دارد
شنبه 30 فروردين 1399 - 08:20

جو بایدن برای ممانعت از بروز اختلافات پیش‌آمده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، به برنی سندرز اجازه می‌دهد دلگیت‌های منتخب خود را حفظ کند

العالم - آمریکا

به نقل از آسوشیتدپرس، با وجود کناره‌گیری برنی سندرز از انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها، به نظر می‌رسد کمپین جو بایدن قصد دارد دست سندرز را برای حفظ نماینده‌های منتخب خود (دلگیت‌ها» باز بگذارد. این تصمیم برای جلوگیری از بروز اختلافاتی اتخاذ شده است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا میان هیلاری کلینتون و برنی سندرز مشاهده شد.

بنا بر قوانین حزبی، با کناره‌گیری سندرز، یک‌سوم از نماینده‌های منتخب وی دیگر نمی‌توانند از او حمایت کنند. اما مذاکراتی میان کمپین بایدن و سندرز در جریان است تا او بتواند بخشی از این نمایندگان را در مجمع حزبی نگاه دارد.

یک مقام کمپین بایدن که از نزدیک بر مذاکرات اشراف دارد و نخواست نامش فاش شود در این خصوص گفت: «ما عمیقاً احساس می‌کنیم که حصول اطمینان از دریافت نمایندگان ایالتی کافی از سوی کمپین سندرز برای انعکاس تلاش‌هایی که آن‌ها در مسیر کمک به شکست ترامپ در پاییز پیش رو متحمل شده‌اند، در راستای حفظ منافع حزب است.»

تمامی رقبای بایدن -- از جمله سندرز -- وی را رسماً به عنوان نماینده حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ تأیید کرده اند و به همین دلیل، شمارش نمایندگان تنها جنبه‌ای سمبلیک پیدا کرده است.

پربیننده ترین خبرها