آمریکا به شبه‌نظامیان کُرد سوریه آموزش نظامی می‌دهد

آمریکا به شبه‌نظامیان کُرد سوریه آموزش نظامی می‌دهد
شنبه 30 فروردين 1399 - 12:53

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد که آمریکا برای شبه‌‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) دوره‌های آموزش نظامی برگزار می‌کند و سپس آنها را جذب می‌کند.

العالم - سوریه

خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش کرد که آمریکا با پرداخت مبالغی به عناصر عموما کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) به آنها آموزش نظامی می‌دهد و پس از پایان دوره نظامی آنها را جذب می‌کند.

در همین ارتباط، خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک در «الحسکه» (شمال شرق سوریه) گزارش کرد که نیروهای آمریکایی در منطقه «الشدادی» (جنوب الحسکه) طی روزهای گذشته ثبت‌نام عناصر قسد را برای سپری کردن یک دوره آموزش نظامی آغاز کردند.

طبق این گزارش، به هر عضو شرکت‌کننده در این دوره ماهیانه ۳۵۰ دلار آمریکایی داده می‌شود؛ با توجه به شرایط معیشتی سختی که تحریم‌های غرب برای اهالی این منطقه به جود آورده است، این مبلغ برای این عناصر بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

خبرنگار اسپوتنیک همچنین گزارش کرد که دوره نظامی یادشده به مدت دو ماه و نیم به طول خواهد انجامید. دوره یادشده در منطقه میدان‌های نفتی «الجبسه» برگزار می‌شود که پیشتر، ارتش آمریکا این منطقه و مناطق اطراف آن را به اشغال خود درآورده و به پایگاهی برای نیروهای خود تبدیل کرده است.

طبق گفته خبرنگار اسپوتنیک، این عناصر به پایگاه نفتی «حقل العمر» و خط رود فرات در شرق دیر الزور منتقل خواهند شد یعنی درست مقابل مواضع ارتش سوریه و نیروهای روسیه و از سویی دیگر، به انواع اسلحه مجهز خواهند شد.

برخی منابع محلی در این خصوص گزارش کردند، عناصری که آمریکا به آنها آموزش نظامی می‌دهد، از نیروهای قسد جدا می‌شوند و تحت فرمان نیروهای این کشور در می‌آیند و همچنین از حمایت مستقیم ارتش آمریکا برخوردار خواهند شد.

برخی منابع سوری گزارش کردند که آمریکا در حال تقویت پایگاه‌های خود در منطقه الشدادی است؛ در همین ارتباط، «دیدبان حقوق بشر سوریه» گزارش کرده بود که یک کاوران نظامی آمریکایی وارد شهر «الشدادی» شده است‌.

فارس

پربیننده ترین خبرها