پس از قتل الحویطی به اتهام تروریسم؛

آیا بن سلمان شاهزاده بسمه را با کرونا به قتل خواهد رساند؟

آیا بن سلمان شاهزاده بسمه را با کرونا به قتل خواهد رساند؟
شنبه 30 فروردين 1399 - 20:33

اگر از مقابل اقدامات بیهوده و نابخردانه بن سلمان بگذریم، وادار خواهیم شد تا به سبب خبرهایی که این روزها از پادشاهی سعودی به گوش می رسد، به عطش بن سلمان به استفاده از شیوه های عجیب برای حذف مخالفان بپردازیم.

العالم ـ عربستان سعودی

از سال 2017 زمانی که ملک سلمان تمام سنت های خاندان شاهی را زیر پا گذاشت و پسر بی تجربه خود را به ولیعهدی منصوب کرد، پادشاهی عربستان بر سر زبان ها افتاده است؛ اما نه به سبب تولید نفت و یا وجود اماکن مقدسه و یا هوش و ذکاوت رهبران آن، بلکه به خاطر جنگهای بیهوده اش و فتنه انگیزی و ایجاد بحرانها و اغتشاشات در کشورها و ملتهای منطقه و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و استفاده از شیوه ای هولناک و فجیع برای ترور مخالفان است؛ شیوه هایی که حتی به ذهن اگاتا کریستی و الفرد هچکاک هم نرسید.

اگر از مقابل اقدامات بیهوده و نابخردانه بن سلمان بگذریم، وادار خواهیم شد تا به سبب خبرهایی که این روزها از پادشاهی سعودی به گوش می رسد، به عطش بن سلمان به استفاده از شیوه های عجیب برای حذف مخالفان بپردازیم.

چندی پیش نیروهای امنیتی عربستان به شیوه ای کاملا فجیع عبدالرحیم الحویطی شهروند سعودی را در میان خانواده اش و کودکانش به قتل رساندند فقط به صرف آنکه از تخلیه خانه خود در منطقه ای که بن سلمان قصد دارد شهر توریستی 'نیوم' در ساحل دریای سرخ را در آنجا بنا کند، خودداری کرد.

سعودی ها الحویطی را 'شهید نیوم' لقب دادند؛ و این گونه جنایتها در پادشاهی سعودی بسیار رخ می دهد و حتی کودکان را نیز در برمی گیرد؛ کودکانی که به شیوه داعشی به ضرب شمشیر سر از تنشان جدا شده است. اما نکته قابل توجه آن است که این جنایت برای ترساندن دیگران بوده است تا الحویطی درس عبرتی باشد برای تمام کسانی که از تخلیه خانه خود امتناع می کنند. مقامات سعودی اما با بدنام کردن الحویطی او را به تروریستی بودن و داعشی بودن متهم کردند و این اتهام دامن تمام کسانی را خواهد گرفت که از تخلیه خانه خود امتناع می ورزند.

خبر دیگری که از پادشاهی سعودی درز شد، درخواست شاهزاده بسمه بن سعود بن عبدالعزیز در روز چهارشنبه گذشته از طریق توئیتر بوده است که از ملک سلمان و پسرش خواست تا به سبب شیوع کرونا در زندان، خودش و دخترش را از زندان الحائر آزاد کنند.

قابل توجه آن است که منبع این خبر روزنامه آمریکایی 'وال استریت جورنال' است که به راستگرایان محافظه کار که از قدیم به خاندان سعودی گرایش دارند، نزدیک است. این روزنامه همچنین از ناراحتی ریوی و قلبی شاهزاده بسمه نیز خبر داد که این امر احتمال ابتلای او به ویروس کرونا را دوچندان می کند.

کسانی که از ماهیت خونخواری بن سلمان اطلاع دارند، بعید می دانند که بن سلمان این شاهزاده را که پیش از این از جنگ یمن انتقاده کرده و خواهان برپایی حکومت پادشاهی مشروطه شده بود، آزاد کند بلکه از کرونا به عنوان فرصتی برای خلاص شدن از او و دیگر مخالفان در زندانها بویژه بخش متعلق به شاهزادگان در زندان الحائر مانند محمد بن نایف و احمد بن عبدالعزیز استفاده کند.

روزنامه 'وال استریت جرنال' به نقل از یکی از شاهزادگان سعودی آورده است که نمی توان پیش بینی کرد که چه کسی پس از آن بازداشت خواهد شد و یا از سفر منع خواهد شد، این اقدامات حامل پیامی روشن بدین مضمون است که " هیچ کسی نمی تواند با من مقابله کند و هیچ کسی از خشم من در امان نیست".

پربیننده ترین خبرها