سازمان همکاری اسلامی برای بررسی کرونا نشست اضطراری برگزار می‌کند

سازمان همکاری اسلامی برای بررسی کرونا نشست اضطراری برگزار می‌کند
يکشنبه 31 فروردين 1399 - 19:23

وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روز چهارشنبه نشستی مجازی برای بررسی پیامدهای ناشی از ویروس کرونا بر امنیت و ثبات مالی این کشورها برگزار خواهند کرد.

العالم - کرونا در جهان

به گزارش پایگاه خبری سازمان همکاری اسلامی، دبیرخانه این سازمان اعلام کرد که روز چهارشنبه (۲۲آوریل)، نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان را در سطح وزیران خارجه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار خواهد کرد.

این نشست به ریاست عربستان به عنوان رئیس دوره‌ای چهاردهمین اجلاس سران اسلامی برگزار می‌شود.

یوسف بن احمد العثیمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در این‌باره گفت : وزیران خارجه در این نشست آثار و پیامدهای بیماری همه‌گیر ویروس کرونا را بر امنیت و ثبات مالی کشورهای عضو این سازمان بررسی خواهند کرد.

وی تصریح کرد که این نشست فوق‌العاده در چارچوب سلسله اقدامات انجام شده این سازمان از زمان شروع اپیدمی کرونا و به منظور تحقق اهداف منشور این سازمان برگزار می‌شود که کشورهای عضو را در موارد فوق‌العاده انسانی به تقویت همکاری و هماهنگی با یکدیگر فرا می‌خواند.

العثیمین در ادامه گفت: سازمان همکاری اسلامی و نهادهای وابسته با کشورهای عضو این سازمان، همواره در ارتباط است تا هرآنچه می‌توانند برای کاهش عواقب ناشی از کرونا انجام دهد.

وی در عین حال از کمک‌های بانک توسعه اسلامی و صندوق همبستگی اسلامی برای کاهش پیامدهای ناشی از این بیماری قدردانی کرد.

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که همچنان به فعالیت‌های رسانه‌ای خود برای آگاه‌سازی مردم جهت نحوه رفتار با این ویروس از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهد.

دبیرخانه این سازمان پیشتر نشست فوق‌العاده‌ای در سطح وزیران بهداشت و با حضور سازمان‌های بین‌المللی برای بررسی پیامدهای کوید ۱۹ برگزار کرده بود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها