سعودی‌ها ۳۰ بار ۲ استان یمن را بمباران کردند

سعودی‌ها ۳۰ بار ۲ استان یمن را بمباران کردند
دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 - 11:52

هواپیماهای جنگنده عربستان سعودی در ادامه حملات خود به یمن، طی۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بار مناطقی از استان‌های " مارب " و " الجوف " را بمباران کردند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش شبکه المسیره ، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، جنگنده‌های نیروهای متجاوز عربستان سعودی ۱۰ بار شهرستانهای " خب " و " الشعف " در استان " الجوف " و ۱۷ بار شهرستان " مجزر " و سه بار شهرستان " صرواح " در استان " مارب " را هدف قرار دادند.

سرتیپ " یحیی سریع " افزود: در جریان این حملات ددمنشانه یک کودک، یک دختر و یک زن کهنسال به شهادت رسیدند و یک مرد نیز زخمی شد.

شبکه المسیره یمن یکشنبه شب به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که ائتلاف متجاوزان در جبهه‌های الحدیده (غرب یمن) در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ بار آتش بس را نقض کرده است و از جمله یک فروند جنگنده سعودی بر فراز شهر حیس به پرواز درآمد.

بر اساس این گزارش، در این مدت همچنین ۲۶ مورد نقض آتش بس از طریق حملات توپخانه‌ای و ۴۱ مورد نیز از طریق تیراندازی در مناطق مختلف صورت گرفت.

"ترکی المالکی" سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان حدود ۱۰ روز پیش به طور رسمی از اعلام توافق آتش‌بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس ۲ هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز قابل تمدید است، با این وجود این ائتلاف به آتش‌بس پایبند نبوده و روزانه مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار داده است.

ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از ۲۶ مارس۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت یمن را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند. این در حالی است که پس از گذشت ۵ سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها