امارات برای جبران کمبود نقدینگی خود ۷ میلیارد دلار وام می‌گیرد

امارات برای جبران کمبود نقدینگی خود ۷ میلیارد دلار وام می‌گیرد
دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 - 12:37

امارات در نظر دارد به منظور جبران کمبود نقدینگی از دست رفته خود در نتیجه کاهش قیمت نفت خام در جهان با انتشار و فروش اوراق قرضه ۷ میلیارد دلار وام دریافت کند.

العالم - آسیا

روزنامه فرامنطقه ای « القدس العربی » چاپ لندن در شماره امروز (دوشنبه) خود به نقل از اداره مالی ابوظبی افزود: این اوراق قرضه در سه نوع سررسید کوتاه مدت ۵ ساله به ارزش تقریبا ۲ میلیارد دلار و میان مدت ۱۰ ساله به ارزش ۲ میلیارد دلار و بلندمدت ۳۰ ساله به ارزش سه میلیارد دلار منتشر شده و به فروش می رسد.

براساس بیانیه اداره مالی ابوظبی نرخ این اوراق بهادار به ترتیب ۲۲۰ ، ۲۴۰ و ۲۷۱.۱ واحد پایه برای ۵ ، ۱۰ و ۳۰ سال بالاتر از نرخ بازده اوراق خزانه داری آمریکا تعیین شده است.

بانک مرکزی آمریکا ، سیتی بانک ، بانک ابوظبی ، بانک إچ إس بی سی ، بانک جی بی مورگان و بانک استاندارد چارترد به عنوان مدیران پذیره نویس در این طرح مشارکت داشته و نقش ایفا می کنند.

در واقع ابوظبی در سایه فشارهای مالی حاصل از انتشار ویروس کرونا و در معرض تهدید و خطر رکود قرار گرفتن اقتصاد جهانی مجبور شد تا با فروش اوراق قرضه کمبود نقدینگی خود را جبران کند.

امارات به طور اساسی بر فروش نفت خام به عنوان منبع اصلی درآمد خود متکی است . این در حالی است که قیمت جهانی نفت خام به پایین ترین سطح خود ظرف تقریبا ۱۸ سال گذشته رسیده است.

بر اساس آخرین آمار انتشار یافته از کشور امارات ۶ هزار و ۷۸۱ مبتلا به ویروس کرونا شده اندکه ۴۱ نفر آنها فوت و یک هزار و ۲۸۶ تن بهبود یافته اند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها