حضور سرکرده جدید "داعش" در عراق

حضور سرکرده جدید
دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 - 15:06

یک منبع امنیتی اطلاعاتی درباره حضور سرکرده جدید گروه تروریستی داعش موسوم به "ابو ابراهیم القریشی" در عراق منتشر کرد.

العالم - عراق

این منبع امنیتی گفت که گروه تروریستی داعش طی همین ماه و در آخرین هفته ماه مارس دست به یک سلسله عملیات تروریستی زده اند. شواهد حکایت از آن دارند که سرکرده های جدید با باقیمانده عناصر این گروه تروریستی، پس از شکست و فروپاشی و اخراج آنها از آخرین مواضعشان در عراق، تماس برقرار کنند. این منبع خاطرنشان کرد که این حمله ها از نظر زمانبندی و اهداف، کاملا سازمان یافته و برنامه ریزی شده بودند.

این منبع افزود: این حمله ها شامل انفجار نارنجک، حمله به یک پاسگاه نظامی با استفاده از سلاح های سبک و فرار از محل حمله و همچنین حمله به عشایر و روستاهایی بود که پیشتر به نیروهای عراقی علیه این گروه تروریستی کمک کرده بودند.

این منبع در ادامه گفت: نیروهای عراقی در حال حاضر با مهارت بیشتری سرگرم ترسیم نقشه حمله های اخیر و مناطقی هستند که تروریست ها از آنجا دست به حمله زده اند. همچنین سرگرم عملیات تجسسی و جمع آوری اطلاعات از اهالی و مطالعه نقشه های میدانی در بسیاری از شهرها به خصوص کرکوک، صلاح الدین، صحرای الحضر، ارتفاعات مخمور و زمار سلسله کوه های حمرین در شمال عراق هستند.

این منبع تأکید کرد: "یک تیم عراقی – آمریکایی سرگرم بررسی هویت سرکرده جدید داعش به نام ابو ابراهیم القریشی هستند. این گروه تروریستی پس از هلاکت ابوبکر البغدادی، با وی بیعت کردند. فقط تعداد اندکی از سرکرده های گروه، قیافه و چهره او را می شناسند."

این منبع تصریح کرد: "بر اساس موازین و استانداردهای عملیات تجسسی در عراق، نمی توان هیچ یک از گزارش های رسیده درباره هویت سرکرده جدید داعش را تأیید کرده و پذیرفت. برخی گزارش ها عبد الرحمن المولی را سرکرده جدید معرفی کرده اند و برخی دیگر، عبد الله العفری را سرکرده جدید دانسته اند او یکی از اعضای شورای گروه و از سرکرده های برجسته آن است و پس از آزادسازی موصل در سال 2017 ناپدید شد." به گفته این منبع" برخی نیز از شخص سومی به نام ابو محمد الهاشمی از علمای شرع داعش نام برده اند."

گروه تروریستی داعش در 31 اکتبر 2019 هلاکت سرکرده خود، ابوبکر البغدادی و سخنگوی وی به نام ابو الحسن المهاجر را تأیید و اعلام کرد که ابو ابراهیم الهاشمی را به جای او برگزیده است.ابو بکر الب

پربیننده ترین خبرها