199 تن از شورشیان سوری مورد حمایت ترکیه در لیبی کشته شدند

199 تن از شورشیان سوری مورد حمایت ترکیه در لیبی کشته شدند
دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 - 16:08

شمار کشته‌های عناصر گروه‌های معارض مسلح سوریه، که توسط ترکیه به لیبی اعزام شده‌اند و علیه "نیروهای حفتر" می‌جنگند، اعلام شد.

العالم- سوریه

به گزارش العالم به نقل از روسیا الیوم، مرکز موسوم به "دیده‌بان حقوق بشر سوریه"- وابسته به معارضان- به نقل از منابع محلی مطلع اعلام کرد که مجموع عناصر گروه‌های مسلح سوریه که در جریان درگیری‌های اخیر در لیبی کشته‌اند، به 199 نفر رسیده است و این عناصر وابسته به گروه‌های "لواء المعتصم"، "السلطان مراد"، "صقور الشمال"، "الحمزات" و "سلیمان شاه" هستند.

منابع محلی تصریح کردند، این عناصر مسلح در جریان درگیری‌های محورهای شهرک "صلاح الدین" در جنوب طرابلس، محور "الرمله" نزدیکی فرودگاه طرابلس و محور "مشروع الهضبه" و نیز درگیری‌های مصراته و دیگر مناطق لیبی کشته شده‌اند.

به گفته فعالان، ترکیه گروه جدیدی از جنگجویان سوری را به لیبی اعزام کرده تا در کنار نیروهای دولت وفاق ملی به نخست‌وزیری "فایز السراج" علیه نیروهای گروه موسوم به "ارتش ملی لیبی" تحت فرماندهی خلیفه حفتر بجنگند.

ترکیه تا کنون5300 شورشی سوری را به لیبی اعزام کرده است و حدود 2100 تن دیگر نیز در ارودوگاه‌های ترکیه آموزش نظام می‌بینند.

دولت آنکارا اخیراً به صورت جدی وارد موضوع لیبی شده است و رسما از دولت فایز السراج در مقابل دولت حامی ژنرال خلیفه حفتر حمایت می‌کند.

پربیننده ترین خبرها