اعتراض به خشونت پلیس فرانسه علیه اقلیتهای قومی در حومه پاریس + عکس

اعتراض به خشونت پلیس فرانسه علیه اقلیتهای قومی در حومه پاریس + عکس
دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 - 16:24

خیابانهای شهرهای حومه شمالی پاریس بامداد امروز محل اعتراضات به خشونت پلیس فرانسه علیه اقلیتهای قومی در دوران محدودیتهای اجتماعی بود.

العالم - اروپا

برخورد «خشونت‌آمیز» پلیس فرانسه با اقلیتهای قومی در دوران محدودیتهای اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹، باعث انجام تظاهرات در حومه پاریس شد.

بنابر گزارش‌ها، پلیس در ساعتهای اولیه بامداد امروز برای متفرق کردن معترضان از باتون و گاز اشک‌آور در حومه شمالی پایتخت فرانسه استفاده کرد. به گفته شاهدان، نیروهای مسلح پلیس به مناطقی که معترضان تجمع کرده بودند، هجوم می‌بردند.

آتش‌بازی معترضان در ساعات اولیه صبح آسمان حومه پاریس را رنگی کرد. با حضور نیروهای پلیس در منطقه سطل‌های زباله هم به آتش کشیده شدند و دود آسمان را فرا گرفت.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی «دیلی میل» این اعتراضات پس از آن انجام شد که یک جوان ۳۰ ساله پس از برخورد با خودروی بدون نشان پلیس به شدت زخمی شد.

نزدیکان قربانی می‌گویند این اتفاق که در روز شنبه رخ داد، نشانه‌ای دال بر خشونت پلیس علیه اقلیتهای قومی در دوران محدودیتهای کرونایی است. یک منبع نزدیک به فرد قربانی گفت که او از خانواده‌ عرب و مسلمان است.

این اعتراضات ابتدا در شهر «وینیو لگرن» در حومه شمالی پاریس آغاز و سپس به شهرها و مناطق نزدیک دیگر اشاعه پیدا کرد.

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی را تا ۱۱ ماه مه حدود بیست روز دیگر تمدید کرده است.

آمار مرگ‌ومیر فرانسه به دلیل شیوع کرونا، امروز به پایین‌ترین میزان در سه هفته اخیر رسید. با اضافه شدن ۳۹۵ نفر به تعداد قربانیان کرونا در فرانسه، آمار کلی ۱۹ هزار و ۷۱۸ نفر ثبت شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها