آخرین تحولات سوریه و موضوعات منطقه محور گفتگوی ظریف و المعلم در دمشق

آخرین تحولات سوریه و موضوعات منطقه محور گفتگوی ظریف و المعلم در دمشق
دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 - 16:28

وزرای خارجه ایران و سوریه در دمشق آخرین تحولات سوریه، روند مبارزه با تروریسم و مسائل منطقه را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

العالم _ سوریه

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (دوشنبه) در سفری یک روزه و در ر‌أس هیأتی به دمشق رفته، با ولید المعلم همتای سوری خود دیدار و گفتگو کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی‌ایران و سوریه در این دیدار درباره تحولات سوریه، روند سیاسی، مبارزه با تروریسم و مسائل منطقه گفتگو و تبادل نظر کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز با بشار الاسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرده بود.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار همچنین به نقش بی بدیل شهید سردار سلیمانی در مبارزه علیه تروریسم در سوریه اشاره و از همراهی با ملت سوریه در مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار با تشکر از ابراز همدردی رئیس جمهور سوریه پیرامون جانباختگان کرونا اظهار داشت: اکنون نیات واقعی آمریکا در رابطه با عدم رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت‌ها در شرایط سخت مبارزه با این بیماری بر ملا شده است.

ظریف با اشاره به تماس تلفنی روز گذشته گیر پدرسون نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و مشورت‌‌هایی که قرار است در آینده نزدیک بین ایران، ترکیه و روسیه به عنوان کشورهای ضامن روند آستانه برگزار شود، پیرامون آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی، تحولات ادلب و همچنین روند سیاسی با رئیس جمهور این کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

پربیننده ترین خبرها