پروازهای شناسایی آمریکا در نزدیکی تأسیسات نظامی روسیه در سوریه

پروازهای شناسایی آمریکا در نزدیکی تأسیسات نظامی روسیه در سوریه
دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 - 17:14

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک جنگنده روسی با پرواز از پایگاه هوایی "حمیمیم"، هواپیمای شناسایی آمریکایی را که به سمت تأسیسات نظامی روسیه در سوریه پرواز می‌کرد، در آسمان دریای مدیترانه همراهی و از منطقه دور کرد.

العالم- اروپا

به گزارش العالم به نقل از نووستی، وزارت دفاع روسیه امروز- دوشنبه- اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور روز گذشته یک فروند هواپیمای ناشناس که بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه به سمت تأسیسات نظامی روسی در سوریه در حال پرواز بود را شناسایی کردند.

بر اساس این اطلاعات، به منظور شناسایی و دور کردن هواپیمای هدف، یک فروند جنگنده روسیه از پایگاه حمیمیم به هوا برخاست.

خلبان جنگنده روسی پس از شناسایی این هواپیما که متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده بود، آن را تا دور شدن از حریم هوایی سوریه همراهی کرد.

جنگنده روسی پس از مجبور کردن هواپیمای شناسایی آمریکایی به تغییر مسیر و دور کردن آن از تأسیسات نظامی روسیه، به پایگاه هوایی حمیمیم بازگشت.

وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرد که تمامی پروازهای نیروهای هوا-فضای این کشور طبق قوانین بین‌المللی و با استفاده از آسمان آب‌های بین المللی انجام می‌شود.

این دومین بار در چهار روز گذشته است که یک فروند جنگنده روسی در نزدیک هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز مدیترانه پرواز و آن را رهگیری می‌کند.

روز چهارشنبه، نیروی دریایی آمریکا یک جنگنده دیگر روسی را به انجام پرواز ناامن با سرعت بالا و ایجاد مزاحمت برای یک هواپیمای شناسایی آمریکایی متهم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها