در نشست روس ها با شیوخ عشایر قامشلی چه گذشت؟

در نشست روس ها با شیوخ عشایر قامشلی چه گذشت؟
دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 - 21:45

برخی منابع نزدیک به شبکه العالم از برگزاری دومین نشست روس ها درخانه عبدالرزاق الطائی شیخ عشیره طی در روستای جرمز در حومه قامشلی با حضور شماری از سرشناسان منطقه خبر دادند.

العالم ـ سوریه

به گفته این منابع، محور اصلی گفتگوها میان روس ها و شیوخ عشایر عبارت بود از تشکیل ارتشی از نیروهای عشایر، پایان دادن به اقدامات تحریک برانگیز امریکایی ها و دخالت هایشان در حومه قامشلی و نیز بررسی تسلط نیروهای اشغالگر آمریکایی بر میدان های نفتی و محروم کردن سوری ها از حق خود در استفاده از آن و حضورشان در خاک سوریه به منظور برهم زدن ثبات کشور و نیز اقدامات تحریک برانگیز شبه نظامیان قسد و این علاوه بر بازداشت های ظالمانه توسط این شبه نظامیان است.

ابن منابع افزودند: طرف روسی با بیان اینکه روسیه به وحدت خاک سوریه اهتمام می ورزد، در این نشست بر ادامه تلاش خود به منظور برقراری امنیت و ثبات در تمام منطقه و بویژه در سوریه تاکید کرد.

در این نشست شماری از شیوخ و بزرگان از جمله شیخ صالح الحمرین شیخ عشیره آل یسار، شیخ علی سالم الزین از آل سیاد، شیخ فیصل خلف شیخ الغنامه، شیخ علی العازل المعماری، شیخ حمید الاسعد شیخ بنی سبعه و شیخ عوار الحسو شیخ الراشد و شیخ عیاده الطلب البوعاصی و بزرگانی از مردم این شهر و حومه قامشلی مشارکت داشتند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها