صنعا اقدام غرب به ازسرگیری فروش سلاح به ائتلاف متجاوز را محکوم کرد

صنعا اقدام غرب به ازسرگیری فروش سلاح به ائتلاف متجاوز را محکوم کرد
دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 - 22:40

وزارت خارجه یمن اقدام برخی کشورهای غربی به از سرگیری فروش و صادرات تسلیحات به کشورهای ائتلاف متجاوز تحت امر سعودی، که جنایت‌ های بزرگی در یمن مرتکب شده است، را محکوم کرد.

العالم- یمن

به گزارش العالم، وزارت خارجه یمن، امروز- دوشنبه- در بیانیه‌ای، تاسف خود را از تصمیم برخی کشورها به ازسرگیری فروش و صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت که این امر، دروغین بودن درخواست‌های این کشورها برای برقراری صلح و توقف جنگ در یمن را فاش کرد.

این وزارتخانه افزود، این اقدام تاسف‌بار از سوی کشورهایی انجام شده که با یمن روابطی تاریخی دارند و مواضعی متعادل درقبال تجاوز تحمیلی علیه یمن اتخاذ کرده‌اند، تجاوزی که به مدت شش سال است همچنان ادامه دارد.

دولت صنعا در ادامه این بیاینیه، از این کشورها خواسته است در تصمیمات خود، که در تضاد با ارزش‌ها، هنجارها و منشورهای بین‌المللی و نیز تلاش‌های صورت‌گرفته برای برقراری صلح در یمن است، تجدیدنظر کنند.

وزارت خارجه با اشاره به این‌که بهانه این کشورها به ازسرگیری فروش سلاح به کشورهای ائتلاف متجاوز فائق آمدن به بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا است، متذکر شد که راه مقابله با شرایط اقتصادی در سایه شیوع کرونا فروش سلاح به کشورهایی که جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در یمن مرتکب می‌شوند، نیست و بایستی تلاش‌های جامعه جهانی برای متوقف کردن جنگ در جهان و همکاری برای مهار این ویروس یکپارچه شود.

وزارت خارجه یمن در پایان از پارلمان‌ها، سازمان‌های حقوقی و فعالان در این کشورها خواست به دولت‌های متبوع‌شان فشار بیاورند تا از ادامه فروش تسلیحات به کشورهای متجاوز دست بردارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها