روایت مسئول یمنی از قلدری سفیر آمریکا در مذاکرات کویت

روایت مسئول یمنی از قلدری سفیر آمریکا در مذاکرات کویت
سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 - 20:08

عضو شورای سیاسی انصارالله از تهدید سفیر آمریکا پرده برداشت و به صورت تلویحی گفت که آمریکا نتوانسته تهدید خود را برای سقوط ارزش پول یمن، عملی کند.

العالم - عراق

«عبدالملک العجری»، عضو شورای سیاسی انصارالله روایتی از زورگویی سفیر ایالات متحده آمریکا بیان کرد.

العجری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «در رایزنی‌های کویت، سفیر آمریکا، هیئت ملی را تهدید کرد که اگر طرح پیشنهادی را قبول نکنند، ارزش پول یمن، از ارزش جوهری که روی آن چاپ می‌شود، کمتر خواهد شد».

وی ادامه داد: «محمد عبدالسلام رئیس هیئت [مذاکره کننده یمن] به او (سفیر آمریکا) پاسخ داد که همه چیز در دست خداست».

این مسئول یمنی در پایان، با کنایه به آمریکایی‌ها گفت که «در حال حاضر، نرخ قراردادهای نفتی آتی آمریکا، زیر صفر است». منظور العجری این است که آمریکا نتوانست، تهدید خود را مبنی بر سقوط ارزش پول یمن عملی کند.

قیمت نفت آمریکا در معاملات دیروز برای نخستین بار در تاریخ در بحبوحه فزونی عرضه و شیوع کرونا به زیر صفر دلار سقوط کرد و روز را با منفی 37.63 دلار در هر بشکه به پایان برد زیرا تاجران مستاصل پول می‌پرداختند تا از دست نفت راحت شوند

در همین ارتباط، «کوین کریمر» سناتور جمهوری خواه به شدت از عربستان سعودی به دلیل عرضه بیش از حد نفت به بازارهای جهانی انتقاد کرد و گفت: «عربستان باید ادامه غرق کردن بازار با نفت را متوقف کند.»

وی اضافه کرد: «فروپاشی امروز در قیمت‌های نفت تهدیدی ویران‌کننده برای بخش‌های نفت و گاز آمریکا به شمار می‌آید. بیشترین تعداد از نفت‌کش‌های سعودی طی چند سال گذشته در راه سواحل ما هستند. با توجه به تحولاتی که امروز روی داد از رئیس جمهور می‌خواهم که مانع از تخلیه نفت این نفتکش‌ها در آمریکا شود.»

«جیمز آنهوف» رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا طی نامه‌ای به وزیر تجارت این کشور هشدار داد که روسیه و عربستان سعودی تلاش دارند تا تولید کنندگان نفت و گاز آمریکا را نابود کنند.

وی در ادامه گفت که «کاملا واضح است که عربستان و روسیه به اشباع بیش از حد بازارهای نفت ادامه می‌دهند که همین موضوع باعث به چالش کشاندن امنیت ملی و اقتصادی ما می‌شود».

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که بر اساس آخرین خبرها، قیمت نفت خام آمریکا به زیر صفر رسید و منفی شده است.

الغجری مرداد سال 1398 با هیئتی از انصارالله به تهران سفر و با مسئولان جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

وی پس از بازگشت از تهران، ضمن تمجید از حمایت مسئولان ایرانی، تأکید کرد که «ایران کشوری است که بیشترین حمایت و همبستگی را با یمن داشته و بیش از هر کشور دیگری، جنایات وحشیانه و تحریم‌های ظالمانه کشورهای متجاوز علیه یمن را محکوم کرده است».

فازرس

پربیننده ترین خبرها