واکنش روسیه به سقوط شدید قیمت نفت آمریکا

واکنش روسیه به سقوط شدید قیمت نفت آمریکا
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 - 10:18

وزیر انرژی روسیه معتقد است، سقوط بهای نفت WTI آمریکای شمالی در معاملات آتی برای تحویل در ماه مه، به دلیل اقدامات دلالان بازار نفت، کاهش تقاضای نفت اضافی و افزایش بیش از حد مخازن نفت، مربوط می شود.

العالم - اروپا

"الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه معتقد است که کاهش شدید روز گذشته معاملات آتی‌ نفت خام «WestTexasIntermediate» آمریکای شمالی در ماه مه به ارزش منفی ناشی از اقدامات دلالان بازار نفت است و نباید نگرانی زیادی در این رابطه وجود داشته باشد.

نوواک گفت: «باید این واقعیت را درک کرد که این وضعیت مربوط به بازار کاغذی است ، یعنی تجارت با ابزارهای مالی مشتق شده و نه اصل نفت بصورت فیزیکی آن. سقوط روز گذشته بهای نفت WTI برای معاملات آتی برای تحویل در ماه مه در لحظات پایانی معاملات به روی کاغذ ، چرا که پس از 20 آوریل (اول اردیبهشت) معاملات در بورس کالا عملاً انجام نمی شود و همچنین عدم تقاضا برای منابع نفتی اضافی در ماه مه و به احتمال افزایش بیش از حد مخازن نفت، مربوط می شود. همه این مسائل باعث شده تا ابزارهای مالی به ارزش‌های منفی سقوط کند.»

به گفته وی ، ضمن اینکه به دلیل پر شدن تأسیسات ذخیره نفت و عدم اطمینان از بهبود وضعیت اقتصاد جهانی و افت شدید تقاضا در ارتباط با اقدامات مربوط به مقابله با بیماری همه گیر کرونا، بازار نفت فعلاً وضعیت بسیار ناپایدار و بی ثباتی داشته باشد.

وزیر انرژی روسیه یادآور شد که، فشار کنونی بر بازار نفت تا زمان آغاز اجرای توافقات صورت گرفته در چارچوب اوپک پلاس در ماه مه و کاهش تولید کشورهای خارج از توافق و تسهیل اقدامات محدود کننده همچنان باقی خواهد ماند.

لازم به یادآوری است که روز دوشنبه قیمت نفت خام WestTexasIntermediate» WTI» آمریکای شمالی برای تحویل در ماه مه، به ارزش‌های منفی سقوط کرد. بهای معاملات آتی ماه مه برای نفت خام WTI در بورس کالاهای تجاری نیویورک در این روز، تقریباً 300 درصد کاهش یافته و به منهای 37.63 دلار در هر بشکه رسید که این نخستین بار در تاریخ است که قیمت نفت به ارزش‌های منفی سقوط کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها