سفیر فلسطینی:

سفیر آمریکا درباره کمک مالی به فلسطین دروغ می‌گوید

سفیر آمریکا درباره کمک مالی به فلسطین دروغ می‌گوید
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 - 11:40

سفیر فلسطین در فرانسه ادعای سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی درباره کمک‌ 5 میلیون دلاری واشنگتن به بیمارستان‌های فلسطینی را رد کرد و گفت، این حرف‌ها دروغ است.

العالم - فلسطین اشغالی

سفیر فلسطین در فرانسه اظهارات سفیر دولت آمریکا در فلسطن اشغالی درباره اختصاص 5 میلیون دلار برای کمک به فلسطینیان به منظور مقابله با ویروس کرونا را دروغ خواند.

به نوشته راشا تودی، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی هفته گذشته در یک توئیت مدعی شد که واشنگتن به منظور کمک به مقابله با شیوع ویروس کرونا مبلغ 5 میلیون دلار به بیمارستان‌های فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری کمک می‌کند.

فریدمن با بیان این ادعا که آمریکا بزرگترین ارائه کننده کمکهای بشردوستانه در جهان است، بر تعهد این کشور برای کمک به مردم فلسطین و دیگر نقاط جهان برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

«سلمان الهرفی» سفیر فلسطین در فرانسه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک، اظهارات سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی را دروغگویی توصیف کرد.

وی با اشاره به توئیت فریدمن گفت: «او دارد دروغ می‌گوید ما نمی‌دانیم که آنها قرار است این پول را صرف چه بکنند اما مطمئنا روی بهداشت و بیمارستان‌های فلسطینی صرف نخواهند کرد».

سفیر فلسطین در فرانسه با رد اظهارات سفیر آمریکا تاکید کرد، اگر مقام‌های آمریکایی خواهان ارائه کمک هستند مستقیما با نماینده مردم فلسطین تماس گرفته و بگویند که ما خواهان از سرگیری کمکها هستیم».

وی افزود: «ایالات متحده هیچ کمکی به مردم فلسطین نکرد و ما حتی یک سِنت هم دریافت نکردیم».

سلمان الهرفی به توقف کمک مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت هم اشاره کرد، سازمانی که جزو معدود نهادهای فعال در زمینه ارائه کمک در زمینه مبارزه با شیوع کرونا در اراضی فلسطین است.

وی گفت: «ایالات متحده کمک به سازمان جهانی بهداشت را تمدید نکرد در نتیجه آنها همانند فریدمن نمی‌توانند وانمود کنند که کمکی به فلسطینان کرده‌اند».

فارس

پربیننده ترین خبرها