خسارت سنگین سیل در شهر عدن و درخواست کمک دولت 'هادی'

خسارت سنگین سیل در شهر عدن و درخواست کمک دولت 'هادی'
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 - 13:03

بارش شدید باران و جاری شدن سیل خسارت‌های مادی سنگین و تلفات انسانی را در شهر عدن واقع در جنوب یمن بر جای گذاشت و دولت مستعفی، این شهر را «شهر مصیبت‌زده» اعلام کرد.

العالم - یمن

دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» به دنبال جاری شدن سیل ویرانگر در شهر عدن پایتخت موقت این دولت و خسارت‌های سنگین آن، عدن را «شهر مصیبت‌زده» اعلام کرد.

«معین عبدالملک» نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن در حساب توئیتری خود نوشت: «شهر عدن به دلیل حجم خرابی‌ها و خسارت‌های سنگین وارده به آن در نتیجه بارش باران و کاهش دما به شهر مصیبت‌زده تبدیل شده است».

طبق گزارش شبکه الجزیره، عبدالملک کشورهای دوست و برادر و سازمان‌های امدادرسانی را به کمک به دولت برای مقابله با این فاجعه و مهار آثار مخرب سیل بر زندگی و دارایی‌های شهروندان، فراخواند.

وی تصریح کرد که از زمان حوادث درگیری آگوست گذشته و سیطره شورای انتقالی جنوبی بر شهر عدن و طرد نیروهای دولتی آن، نهادها و دستگاه‌های دولتی تقریبا فلج شده و توان دولت برای رویارویی با شرایط اضطراری تضعیف شده است.

در حال حاضر شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات، زمام امور را در شهر عدن در دست دارد و خواهان جدایی جنوب یمن از شمال آن است.

رسانه‌های یمنی گزارش کردند که روز سه‌شنبه(دیروز) در نتیجه جاری شدن سیل در عدن چهار نفر از جمله سه کودک جان باختند و علاوه بر آن تعدادی از خانه‌ها و خودروها تخریب شد.

از اواسط مارس گذشته تعدادی از مناطق یمن شاهد بارش شدید باران و جاری شدن سیل است که پیش‌بینی می‌شود این وضعیت طی هفته‌های آینده نیز ادامه یابد و بنابر گزارش‌های سازمان‌ملل این وضعیت از اوایل آوریل باعث آواره شدن ۴۶۰۰ خانواده شده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها