8 اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مأرب آزاد شدند

8 اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مأرب آزاد شدند
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 - 19:58

دولت صنعا اعلام کرد هشت نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی در بند مزدوران ائتلاف سعودی در جبهه استان مأرب امروز با وساطت محلی آزاد شدند.

العالم - یمن

دولت صنعا از آزادی هشت نفر از نظامیان اسیر خود که در بند نیروهای ائتلاف سعودی بودند، خبر داد.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن روز چهارشنبه اعلام کرد که هشت نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی در جریان یک عملیات مبادله اسرا و از طریق وساطت محلی در جبهه مأرب آزاد شدند.

مقامات یمنی می گویند ماه مبارک رمضان امسال هم در شرف فرا رسیدن است اما هزاران نفر از اسرا و زندانیان از سختی زندان در رنج هستند و به همین دلیل از طرف دیگر و به ویژه مزدوران وابسته به عربستان سعودی خواستند که با انجام عملیات تبادل اولیه به استقبال این ماه پر فضیلت بروند.

دو طرف بیش از ۱۵ هزار اسیر نزد خود دارند و علی‌رغم ناکامی در رسیدن به یک توافق جامع در خصوص اسرا، اما هر از چندگاهی عملیات تبادل با میانجیگری طرف‌های بومی صورت می‌گیرد.

رئیس کمیته ملی اسیران یمن پیش از این گفته بود که طرف مقابل (مزدوران و متجاوزان) در مورد پرونده تبادل اسرا کوتاهی می کند و عامدانه بر سر راه توافق تبادل اسرا کارشکنی می‌کند.

دولت نجات ملی یمن یازدهم فروردین ماه خبر داد که به دنبال نشستی یک هفته‌ای تحت نظارت سازمان ملل در اردن با دولت مستعفی درباره مبادله ۱۴۰۰ اسیر به توافق رسیده است، اما این توافق هنوز عملی نشده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها