تهدیدات ترامپ، ترحم برانگیز است!

تهدیدات ترامپ، ترحم برانگیز است!
پنج‌شنبه 4 ارديبهشت 1399 - 08:56

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا؛ ناامیدی وناکامی خود در مقابله با بیماری کرونا که به کشته شدن دهها هزار نفر و ابتلای حدود یک میلیون نفر منجر شد و نابودی صنعت نفت امریکا در صفحه شخصی خود در توییتر نشان داد.

العالم - كشكول

ترامپ به نیروهای آمریکایی دستور داد در صورت نزدیک شدن قایق های ایرانی به کشتی های آمریکایی در خلیج فارس به آنان تیراندازی کنند.

ایران که ماهواره نظامی را در مدار زمین قرار داد و پیشتر با دهها موشک، بزرگترین پایگاه نظامی امریکا در عراق را درهم کوبید وهم چنین هواپیمای گلوبال هوک امریکا را در ارتفاع 20 هزار متری به هنگام نقض آبهای منطقه ای ایران ساقط کرد؛ به خوبی می داند چرا ترامپ در توییتر این اظهارات مسخره را گفته و چرا فرار رو به جلو دارد اما امیدوار است ترامپ بیچاره، نیروهای خود را که در دریا به کرونا مبتلا شده اند را به جای حمله به قایقهای ایرانی، به امریکا بازگرداند.

اگر ترامپ آنگونه که در توییتر می نماید، قدرتمند و باتجربه است ، باید قدرت و تجربه خود را برای نجات سربازان نگران ابتلا به کرونا در دریا به کار می بست و این قدرت و تجربه را برای فراهم کردن نیاز بیمارستانها و تهیه ماسک برای پرستارانش به کار می بست و فرمانداران ایالت های امریکا را که وی را به خاطر عملکرد ناموفق در مقابله با کرونا را تمسخر می کنند و از دستورات فاجعه آمیز وی تمرد می کنند را قانع می کرد.

سیاست ایجاد دشمن خارجی؛ برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی ها و خاموش کردن صدای مخالفان و برهم ریختن معادلات برای فرار از این وضعیت رقت بار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آمریکاست و سیاست نخ نمایی که هیچ یک از نظام های دیکتاتور از آن بهره ای نبرده اند.

ایران، ناخشنودی و خشم و ناکامی ترامپ از موفقیت علمی و فناوری ایران در قرار دادن ماهواره نور در ارتفاع 425 کیلومتری در مدار زمین را می فهمد وی 3سال پیش به نتانیاهو، بن سلمان و تندروها و نژادپرست های امریکا قول داده بود ایران را به زانو در اورد اما در مقابل، ایران نیز پیش بینی نمی کرد ترامپ را به این حد از جنون بکشاند و برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی های خود و مرگ آروزهایش برای دومین دور ریاست جمهوری، دستور حمله به قایق های ایران را بدهد بنابراین هرگونه اقدام جنون امیز، بهایی برای ترامپ ،آمریکا و منطقه خواهد داشت که هرگز به مغز کوچک ترامپ خطور نمی کند.

همه دنیا و به ویژه ژنرال های امریکا و عقلایش می دانند ایران آن کشوری نیست که کسی با تهدید نظامی آن به اهداف سیاسی خود برسد حتی اگر این تهدید از امریکا صادر شده باشد. شاید ترامپ بتواند با ایجاد بحران امنیتی در خلیج فارس و افزایش چند لاری نفت طی یه روز و دو روز ، امتیازی در برابر بایدن رقیب دموکرات خود بیابد از آن لحظه انتخابات را خواهد باخت و هزینه های زیادی بر امریکا تحمیل خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها