ادغام اداری و عملیاتی 4 تیپ فرماندهی نیروهای مسلح الحشد الشعبی

ادغام اداری و عملیاتی 4 تیپ فرماندهی نیروهای مسلح الحشد الشعبی
پنج‌شنبه 4 ارديبهشت 1399 - 12:35

"عادل عبدالمهدی " نخست وزیر مستعفی عراق روز چهارشنبه از طرح بازسازی ساختارنیروهای الحشد العشبی و ادغام 4 گروه مسلح آن  با فرماندهی کل نیروهای مسلح خبر داد.

العالم - عراق

کارشناسان معتقدند این طرح برای تنظیم و بازسازی ساختار اداری و عملیاتی تیپ های الحشد العشبی و پیوند مستقیم آنان با فرمانده کل نیروهای مسلح است.

در طرح عبدالمهدی که 19 اوریل برای ریاست الحشد الشعبی ارسال شد قرار شد تیپ های (2،11،26 و44 ) از نظر اداری و عملیاتی با فرمانده کل نیروهای مسلح ادغام می شود و سایر جزئیات نیز بعدا اعلام خواهد شد.

این تصمیم یک ماه پس از نشست 18 مارس در مقر وزارت دفاع عراق و حضور فرماندهان تیپ های الحشد العشبی و نجاح الشمری وزیر دفاع برای بررسی راهکارهای ادغام نیروهای آنان در نهاد امنیتی رسمی عراق اتخاذ شد.

حاضران در جلسه بر تمایل به وحدت و استقلال عراق و نیاز گروههای الحشد الشعبی برای دور ماندن از تاثیر محورهای بین المللی و منطقه ای و تمرکز بر مبارزه با گروه داعش و اینک هزیر مجموعه دولت عراق باشند ،تاکید کردند.

«تیپ أنصار المرجعية» ، «گردان عباس » ،«گردان امام علی» و « تیپ علی اكبر» چهار تیپی بودند که در نامه نخست وزیر به آنها اشاره شده بود ،پس از دستور فتوای جهاد کفایی سید علی سیستانی مرجع عالی قدر سال 2014 و پس از نفوذ گروه تروریستی داعش به عراق و اشغال برخی مناطق گسترده ای از استان های غرب و شمال عراق تشکیل شدند.»

ادغام تیپ های آموزش دیده و مجهز الحشد العشبی با نهاد امنیتی عراق و به شکلی رسمی ،قدرت هردو را افزایش خواهد داد و ضربه دردناکی برای ائتلاف آمریکا و حضورش در عراق است.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق وابسته به فرماندهی عملیات با صدور بیانیه ای از شمار عملیات نیروهای امنیتی از ارتش ،الحشد الشعبی ،نهاد مبارزه با تروریسم و پلیس در همه استان های عراق به جز منطقه کردستان از اول نوامبر خبر داد و آن را 1060 مورد ذکر کرد و 135 تروریست کشته ، 506 توپخانه توقیف و 637 بمب گذاری خنثی و 7 تانک منهدم و 18 تانک توقیف شد.

وی افزود: 279 تونل ،7 قایق ، 6 موتور منهدم 15 موتور توقیف و 51 کمربند انفجاری و 3883 نارنجک منهدم و 2206 نارنجک توقیف شد .دراین عملیات 88 نفر از نیروهای امنیتی کشته و 174 نفر مجروح و 82 غیر نظامی کشته و 120 نفر زخمی شدند..

پربیننده ترین خبرها